مکمل بنزین
خبرداخلی

تحویل پژو 2008 و سیتروئن C3 به زودی انجام می‌شود

پژو 2008 و سیتروئن C3 دو خودرویی هستند که محصول پسابرجامی صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شوند و از سویی نیز با مشکلات و بدشانسی‌های مختلفی روبر شدند که شاید سهم محصول سیتروئنی را بیش از همردیف پژویی باید دانست که حتی فرصت حضور کوتاه مدت در بازار کشور را نیز پیدا نکرد و نگرانی‌ها از بابت پیش فروش‌های انجام شده برای این دو خودرو بیش از پیش شده است.

به گزارش چرخان، پژو 2008 و سیتروئن C3 که در حال حاضر پیش خریدهای چند هزار عددی برای آنها انجام شده است با مشکل کمبود قطعه روبرو هستند که حتی این اتفاق با خروج آمریکا از برجام باعث شده تا عملا زمزمه‌هایی مبنی بر لغو قراردادهای موجود با اعطای سود مشارکت بسیار بالا را به راه بیفتد.

محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای گفت: در حال حاضر قطعات موردنیاز برای تولید پژو 2008 و سیتروئن C3 تامین شده و به زودی خودروهای پیش فروش شده تحویل مشتریان خواهد شد و از این بابت مشکلی نداریم.

وی در ادامه افزود: برجام باعث شد تا بسیاری از خودروسازان معتبر بین‌المللی مانند پژوسیتروئن وارد صنعت خودروسازی کشور شوند ولی همین اتفاق  دیری نپایید و با خروج آمریکا از برجام عملا ملغی شد. این خودروسازان که پس از برجام وارد کشور شدند ملزم به راه اندازی خط تولید شدند و سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی برای این کار انجام دادند.

سیتروئن C3 پژو 2008 و سیتروئن C3این مقام مسئول در ادامه گفت: با وجود توقف فعالیت پژوسیتروئن در ایران اما قطعات مورد نیاز خودروسازان برای تولید این دو خودرو تامین شده و مشکلات آنها برای خودروهای تعهدداده شده حل شده است. البته ما به خوبی می‌دانیم که شرکت‌های خارجی علی‌الخصوص پژوسیتروئن به دلیل سرمایه گذاری‌های عظیمی که انجام داده‌اند به شدت علاقه مند به ادامه حضورشان در ایران هستند ولی به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا قادر به عملی کردن این تصمیم و علاقه نیستند.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازیگفتنی است که هفته گذشته شایعه شده بود که سایپا به دنبال پرداخت سود 27 درصدی به پیش خرید کنندگان سی3 است و ایران‌خودرو نیز با پیشنهاد جایگزینی با خودروهای دیگر به دنبال منصرف کردن خریداران پژو 2008 است که طبق شنیده‌ها چیزی در حدود 90 درصد مشتریان حاضر به انجام این کارها نشده اند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا