مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی تویوتا از راو4 مدل 2019 هیبرید در نمایشگاه پاریس به همراه تصاویر!

شرکت تویوتا، در نمایشگاه خودرویی پاریس 2018، از خودروی راو 4 مخصوص بازار اروپای خود رونمایی کرد. خودرویی که آخرین نسل از شاسی‌بلند کامپکت یا همان کراس اوور راو 4 بوده و اوایل سال جاری میلادی نیز در نیویورک آمریکا، معرفی‌شده بود.

نسل جدید تویوتا راو 4، به‌صورت عمده از پلتفرم TNGA-K بهره برده و به لطف این پلتفرم، مرکز ثقل این خودرو کمی پایین‌تر آمده و به سطح زمین نزدیک‌تر شده است. همچنین استحکام بدنه خودرو نیز تا 57 درصد افزایش‌یافته و در این پلتفرم جدید، نسبت وزن قسمت جلوی خودرو به عقب آن،51 به 49 شده است.

سیستم تعلیق عقب، طراحی موسوم به جناقی دوگانه (Double Wishbone) بوده که علاوه برافزایش کیفیت رانندگی و راحتی سرنشینان، قابلیت فرمان پذیری (هندلینگ) و دقت خودرو در رانندگی را نیز بالاتر می‌برد.

قوای محرکه تویوتا راو 4 هیبرید جدید نیز، از یک موتور بنزینی 2.5 لیتری تشکیل‌شده است که با دو عدد موتوربرقی همگام شده است. موتورهایی که قدرت نهایی و ترکیبی 219 اسب بخار را در مقایسه باقدرت 194 اسب بخار نسل قبلی راو 4، به راننده خود تقدیم می‌کنند.

همچنین، چهارمین نسل از خودروی هیبرید راو 4، علاوه بر قدرت و قوای فنی، تکامل و پیشرفت‌های دیگری را نیز به خود دیده است. پیشرفت‌هایی که شامل، یک واحد کنترل قدرت و یک بسته کامل از باتری‌های فلزی-نیکلی هستند که نسبت به مدل‌های قبلی خود، سبک‌تر و کوچک‌تر شده و هدر رفت انرژی مکانیکی و برقی کمتری را نیز شامل می‌شوند.

اگرچه هنوز جعبه‌دنده CVT (با ضریب دنده متغیر) روی این خودرو سوار است، اما تویوتا بدون ذکر جزئیات آن، اعلام کرده که این جعبه‌دنده، نسبت به نسل قبلی خود، پیشرفت‌های زیادی کرده است. نسخه هیبرید تویوتا راو 4 جدید، دارای یک سیستم موتوربرقی کاملاً جدید و پیشرفته‌ای است که قدرت خود را به چهارچرخ خودرو(AWD)منتقل می‌کند. همچنین، سطح گشتاور انتقالی به چرخ‌های عقب، تا 30 درصد افزایش‌یافته و راو 4 را قادر به رانندگی آسان و بهینه در شرایط مختلف جاده‌ای و آب و هوایی می‌کند.

تویوتا انتظار دارد که نسل جدید راو 4، بتواند ادامه راه پر موفقیت نسل قبلی را بپیماید. به‌طوری‌که 85 درصد از فروش کلی تویوتا برای خودروی راو 4، در اروپای غربی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا