مکمل بنزین
گوناگونخبر

تسلا مدل 3؛ ایمن ترین خودروی جهان!

طبق گفته‌های شرکت تسلا، خودروی مدل 3 این شرکت پیشتاز آمریکایی، ایمن‌ترین خودروی روی کره زمین است!

ماه قبل میلادی بود که از طرف تسلا اعلام شد، خودروی تسلا مدل 3 توانسته در تمامی آزمون‌های تصادف و ایمنی از طرف سازمان ایمنی حمل‌ونقل ملی کشور ایالات‌متحده، 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. خبری که می‌توان آن را یک پیشرفت فوق‌العاده عالی در نظر گرفت.

اما اکنون، شرکت تسلا گفته است که خودروی سدان با سایز متوسطش، توانسته پایین‌ترین احتمال ممکن برای هرگونه تصادف و خسارت را در مقایسه با تمامی خودروهایی که تاکنون توسط این سازمان آزمایش‌شده‌اند، دریافت کند.

نه‌تنها تسلا مدل 3، در تمامی شاخه‌ها و زیرشاخه‌های ایمنی، توانسته 5 ستاره ایمنی را دریافت کند، بلکه طبق اعلام این سازمان ملی در آمریکا، این خودرو دارای کمترین احتمال تصادف و صدمه برای راننده و سرنشینانش نیز است.

در خودروی تسلا مدل 3 و مانند تمامی خودروهای برقی دیگر، باتری‌های موجود در این خودرو، درست زیر کف خودرو و درواقع زیر پای سرنشینان و در قسمت مرکزی خودرو واقع‌شده است. این قرارگیری باتری‌ها باعث می‌شود که خودرو پایدارتر بوده و از سقوط خودرو و در اصطلاح چپ کردن‌های ناشی از ناپایداری خودرو جلوگیری شود.

تسلا همچنین با اصلاح ساختار جلویی خودرو باعث شده که این قسمت با طراحی بهینه‌تر خود به‌صورت مؤثرتری، انرژی و صدمات ناشی از یک تصادف و برخورد را جذب نماید. همچنین، بر اساس آخرین داده‌های این سازمان ایمنی در آمریکا، سه مدل خودروهای شرکت تسلا که شامل تسلا مدل X، مدل S و مدل 3 می‌شوند، دارای کمترین احتمال بروز حادثه و تصادف و ایمنی بسیار بالا، به دلیل سامانه‌های ایمنی به‌کاررفته در آن‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا