مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به لامبورگینی مورسیلاگو مهندسی معکوس شده در ایران

طبق گزارش‌های خبرگزاری راشاتودی، یک شرکت ایرانی، از یک مورسیلاگو SV که مهندسی معکوس شده است، در تبریز رونمایی کرد.

طبق گفته‌های آقای مسعود مرادی، مسئول اجرای این پروژه، او و گروهش حدود 4 سال پیش تصمیم گرفتند این خودروی جذاب ایتالیایی را که در سال 2010 از خط تولید لامبورگینی خارج شد، دوباره به حیات بازگردانند. شاسی به‌کاررفته در این خودروی مهندسی معکوس شده به نظر می‌رسد که همان شاسی باشد که در مورسیلاگو واقعی به‌کاررفته بود.

همچنین طبق گفته‌های مرادی، گروه او وقتی را برای آزمایش و آزمون میدانی این خودرو صرف نکرده است. گفته‌ای که نشان می‌دهد ازنظر کارکرد و موتوری نمی‌توان این خودروی ایرانی لامبورگینی را با نسخه اصلی مورسیلاگو مقایسه نمود. او همچنین گفته است که به دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم، بر روی این خودرو، تست سرعت نیز صورت نگرفته است.

اگرچه این خودرو ممکن است مطابق استانداردهای لامبورگینی ساخته نشده باشد اما بدون شک ازنظر طراحی می‌توان گفت که دقیقاً شبیه یک مورسیلاگو واقعی به نظر می‌رسد. طبق گفته‌های مرادی،Replica دارای اندازه‌ای درست مانند مورسیلاگو بوده و در طراحی آن از فیبر کربن و مواد کامپوزیتی استفاده‌شده است.

در نمونه اصلی مورسیلاگو، لامبورگینی از یک موتور 12 سیلندر استفاده کرده بود. این در حالی است که در Replica، از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندری استفاده‌شده که متعلق به هیوندای بوده و نام آن نیز Lambda است. هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد عملکرد این خودرو ارائه نشده اما سازندگان آن می‌گویند که این خودرو، توانایی رسیدن به‌سرعت بالاتر از 280 کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

البته اگرچه پیشرانه هیوندای به‌کاررفته روی این خودرو چندان عجیب‌وغریب نیست، اما گزینه بدی نیز به‌حساب نیامده و تعمیرکاران زیادی در سراسر کشور توانایی تعمیر این موتور را خواهند داشت.

مرادی همچنین گفته است که موتورهای اضافی دیگری نیز در آینده و با افزایش فضای موتور در این خودرو، اضافه خواهند شد. او گفته است که موتورهای جدید احتمالاً دارای 8 یا 10 سیلندر خواهند بود. او همچنین گفته که در صورت وجود تقاضا برای این خودرو، سالانه تعداد 50 تا 100 عدد از آن را به تولید خواهند رساند.

باید منتظر ماند و دید که واکنش شرکت لامبورگینی به این کپی کاری چه بوده و آیا اصلاً واکنشی به بازتولید طراحی یکی از خودروهای از رده خارجشان نشان خواهند داد یا خیر؟

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فقط بدنش شبیه لامبورگینی صد تا بیشتر بده چرخش در میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا