مکمل بنزین
اخبار خودروداخلی

مدیرعامل سایپا: ما بنگاه خیریه نیستیم که خودرو را زیر قیمت بفروشیم!

قصه قیمت خودرو برای ایران‌خودرو و سایپا به یکی از ماجراهای پیچیده تبدیل شده که البته این دو شرکت به خوبی قلق دستیابی به هدفشان را می‌دانند و همان‌طور که در 4 سال گذشته شاهد افزایش قیمت شدید محصولات این دو شرکت بودیم شاید به زودی هم شاهد این اتفاق باشیم ولی مدیرعامل جدید سایپا در اولین اظهار نظر خود گفت که بنگاه خیریه نیستند و خودرو را زیر قیمت تمام شده نمی‌فروشند!

به گزارش چرخان، روز گذشته صنعت خودرو شاهد یک تودیع و معارفه‌ای بود که برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور و آن هم در شرکت سایپا رخ می‌داد که مدیری تنها چند ماه بر کرسی ریاست بنشیند و به دلایل مختلف برکنار شود! محمدرضا سروش که به تازگی جایگزین محسن جهرودی شده در اولین اظهار نظر خود جنجالی بودنش را ثابت کرد و با قدرت تمام به سیاست‌های وزارت صنعت و به تبع آن سازمان حمایت تاخت! مدیرعامل جدید سایپا معتقد است که قیمت محصولات این شرکت در حال حاضر زیر قیمت تمام شده برای هر کدام بوده و باید واقعی سازی قیمت‌ها در دستور کار وزارتخانه قرار بگیرد!

وی در این اظهار نظر گفت: ما در اقتصادمان مشکلاتی داریم که اگر دنبال حل کردن آنها هستیم باید هسته آن یعنی بنگاه‌ها را تقویت کرده و از این منظر به رفع مشکلات اقتصادی بنگریم. دولت تا چه زمانی قرار است نفت بفروشد و منابع حاصل از آن را در اختیار ما بگذارد؟ قدرت ملل مختلف در اختیار بنگاه‌هاست و به نظر می‌رسد در صورتی که بخواهیم پیشرفت کنیم و قدرتمند شویم بایستی به این بخش از اقتصاد کشور بیشتر اهمیت دهیم.

  قیمت محصولات طرح تبدیل محصولات برلیانس مشخص شد

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپامدیرعامل جدید سایپا گفت: ما به یک اصلی به نام اصل 44 برای رفع مشکلاتمان متوسل شدیم ولی نه تنها کمکی به مشخص شدن وضعیت نکرد بلکه منجر به بی صاحب شدن بنگاه‌های کشور شد! ما در حال حاضر با مشکل عدم وجود مدیریت مواجه هستیم و به همین دلیل است که بهره‌وری معنایی نداشته و وضعیت بنگاه‌های کشور در این وضعیت است.

سروش در ادامه با اشاره به وضعیت پیش آمده برای تجارت در کشور گفت: ما قانون تجارت را به طور کامل دگرگون کردیم و قیمت تمام شده در وضعیت کنونی هیچ جایگاهی ندارد! در یک بنگاه اقتصادی نمی‌توان کالایی را با یک قیمت تمام شده تولید کرد و سپس آن محصول را با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده به بازار عرضه نمود! بنگاه اقتصادی بنگاه خیریه نیست که محصولش را زیر قیمت تمام شده به کسی بدهد.

وی در پایان گفت: ما در سایپا نگاهی اقتصادی به تولید خواهیم داشت و از هر فردی که تمایل به کمک دارد دعوت به همکاری می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به وضعیت کنونی سایپا و خودروسازی کشور کمک کنیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. جون خودتون فکر میکنید خودروسازید.اشغالی مثل پراید با این گیریبکس فاجعه.و ایمنی در حد صفر.ساینا و تیبا یا همون‌پراید بزک کرده و دو سه مدل چینی برلیانس.کل ره اورد شما بعد از سالها انحصار و حمایت بی دریغ دولتی بوده.ببینید بعد از این همه فاجعه جانی و مالی که این از خدا بیخبرها به سر مردم اوردند چگونه با تحکم از گرانی لگنهاشون حمایت میکند.تولیداتون رو دنیا به عنوان اهن ضایعاتی هم قبول ندارند.قدری تامل و جدان داشته باشید.

  2. بنگاه خیریه نیستن ولی دزد سر گردنه که هستین خدا لعنت تون کنه که تو محصولات تون کم کاری میکنید مقصر اصلی دولت که پشت مردم خالی کرده پست شمارو گرفته که حالا تو این اوضاع کشور شاخ شونه بکشین واسه همه

  3. یا سلام و احترام به مردم عزيز ايران . آفرين به اين طرز تفکر مديريت عامل جديد سايپا. از آقاي شريعتمداري بهترين از اين نمي توان انتظار داشت. آقاي مدير عامل مگر مردم ايران نوکر پدر شماست که اينگونه جنجال لفظي به پا ميکنيد. انصاف و اخلاق حرفه اي شما کجا رفته . اين مردم شايسته اين لفاظي ها نيستند . واسفا . واسفا که از عربها بدبختر هستيم .

  4. مرتیکه گاوچرون که معلوم نیست از کدوم جهنم دره ، با کدوم رابطه و پارتی اومدی نشستی اونجا ، آشغال فروش ، اگه درهای اقتصاد جهانی باز بشه و با یه رقابت سالم ، مردم حق انتخاب داشته باشن دیگه کی آشغالهای شما رو سوار میشه ، ما بنگاه خیریه داریم که ارابه های مرگ شما رو چندین برابر قیمت سوار میشیم چون راه دیگه ای نداریم

  5. آقای مدیر عامل محترم
    واقعا باید خجالت بکشید و به خاطر این حرفتون از مردم نجیب ایران عذر خواهی کنید .
    من به جای شما از شنیدن این سخنان خجالت زده شدم .

  6. ولی در عوض شما اعانه جمع کن خوبی هستید که یه روزه اندازه کل بنز و بی ام دبلیو پول بی زبون مردم رو غارت کردید!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا