مکمل بنزین
خبرداخلی

عاقبت تولید ساندرو در ایران به کجا خواهد رسید؟

تولید ساندرو در ایران یکی از اتفاقات خوبی بود که توانست سایپا و پارس خودرو را به پیشرفت قابل توجهی رسانده و عملا همکاری رنو با ایران را وارد مرحله جدیدی نماید که در کنار دیگر تولیدات این شرکت در ایران یعنی تندر 90 توانست سهم خوبی از بازار کشورمان را جذب کند ولی در حال حاضر با خروج رنو از کشور و عدم تحویل قطعات این خودرو شاهد پایان تولیدش در ایران هستیم.

به گزارش چرخان،  مازیار بیگلو، سخنگوی انجمن قطعه‌سازان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید خودروهای رنو در ایران گفت: ما در حال حاضر با مشکل تامین قطعات سی‌کی‌دی در ایران مواجه هستیم و با توجه به وضعیت فعلی باید شاهد توقف تولید ساندرو در کشورمان باشیم. تولیدکنندگان ما در حال حاضر امکان تامین قطعات خودروهای رنو را ندارند و به همین دلیل باید از تولید ساندرو صرف نظر کنیم.

تاریخچه رنو فرانسه ساندرووی در ادامه افزود: قطعه سازان ایرانی به شدت به واردات قطعات سی‌کی‌دی وابسته هستند و عدم همکاری رنو باعث شده تا آنها توانایی تولید قطعات خودروهای مذکور را نداشته باشند. البته گفتنی است که تعداد محدودی از قطعات سی‌کی‌دی ساندرو وارد شده و در حال تولید است ولی این تعداد محدود بوده و عملا بعد از اتمام این قطعات برای تولید خودرو قطعه‌ای نداریم و بایستی آن را متوقف کنیم.

وی با اشاره به وضعیت قرارداد ایران با خودروسازان فرانسوی گفت: متاسفانه با بد عهدی طرف فرانسوی روبرو هستیم و این اتفاق برای ما یک ضایعه بسیار بد محسوب می‌شود که باید با آن مواجه شویم. خودروسازان ایرانی با این بدعهدی دست و پنجه نرم می‌کنند و با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت خدمات پس از فروش شرکت رنو در کشورمان گفت: برای خدمات پس از فروش این خودروساز فرانسوی مذاکراتی صورت گرفته است و این شرکت فرانسوی اعلام کرده که برای این خدمات با خودروسازان ایرانی مذاکراتی خواهد کرد ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

ساندروگفتنی است که طبق شنیده‌های خبرنگار ما پارس خودرو به دنبال داخلی سازی قطعات ساندرو بوده و صحبت‌هایی با قطعه سازان داشته و احتمالا یکی از گزینه‌های تامین قطعات ساندرو و تندر 90 کشور چین خواهد بود که در دوره تحریم‌های قبلی سابقه داشت. همچنین گفتنی است که شنیده‌ها از شرکت پارس خودرو حاکی از وجود قطعات به اندازه تولید 1000 دستگاه ساندرو بوده در حالی که رقم پیش فروش شده به مراتب بالاتر از این تعداد است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به جهنم که قطعه تموم کردند برامن اصلا مهم نیست لاشخورا هرچی دلشون خواست بر سر ما آوردن حقوقمونکه بالا نرف هیچ همه چی رو گرون کردند پراید لعنتی هم شد 30 تومن خدا لعنتتون کنه که گرون میکنید کیفیت رو نمیبرید بالا طرف ایرانی تو شرکت خارجی بنز میسازه ما ایرانیا هم پراید میسازیم خدا لعنتتون کنه.بهتر بزار قطعات تموم شه خودرو تولید نشه همشون ورشکست بشن دلمون خنک شه

  2. ما بیخیال نمیشیم.هروقت در کارخونه پارس خودرو را گل گرفتن اونوقت بیخیال میشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا