مکمل بنزین
خبرداخلی

تاثیر گرانی خودرو بر پیش فروش‌های انجام شده؛ کدام قیمت خودرو منطقی است؟

افزایش احتمالی قیمت خودرو که در روزهای آتی توسط سازمان حمایت اعلام خواهد شد موجبات نگرانی خیل عظیمی از مشتریانی شده که در طرح‌های اخیر پیش فروش ایران‌خودرو و سایپا ثبت نام کرده‌اند و درصد قابل توجهی از آنها به منظور خرید یک خودرو با قیمت‌های مناسب در این پیش فروش‌ها ثبت نام کرده‌اند که با گرانی‌های احتمالی آتی برای تکمیل وجه لازم به مشکل خواهند خورد!

به گزارش چرخان، بسیاری از فعالان باز مدعی هستند که افزایش قیمت خودرو که در پیش رو داریم یکی از ملزومات بازار خودرو بوده و در غیر این‌صورت وضعیت فعلی ادامه‌دار خواهد بود و خودروسازان از عرضه خودرو خودداری خواهند کرد چرا که افزایش قیمت ارز که در حدود 100 درصد بوده است برای خودروسازان هزینه تراشی کرده و هزینه‌های آنها را به قدری بالا برده است که حالا قیمت فروششان بسیار پایین‌تر از هزینه تمام شده خودرو برای آنهاست.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرودر این بین اما رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران که در روزهای گذشته مصاحبه ایشان را در چرخان قرار دادیم و با واکنش‌های بسیار زیادی مواجه شد مدعی است که قیمت خودرو در کارخانه بایستی در حدود 60 تا 80 درصد افزایش پیدا کند و این مهم یک امر گریزناپذیر برای صنعت خودرو است. اما این اظهار نظر در حالی است که چیزی در حدود 90 درصد پیش فروش‌های چند ماه اخیر خودروسازان بدون اعلام قیمت قطعی بوده و به همین دلیل تاثیر بسزایی در فروش محصولات این شرکت‌ها خواهد داشت!

یک کارشناس خودرو می‌گوید که این افزایش قیمت 60 تا 80 درصد حتی کف افزایش قیمت این شرکت‌ها نیز محسوب می‌شود چرا که آنها ارز نیمایی را نیز نمی‌توانند پیدا کنند و در حالیکه قیمت‌هایشان با نرخ ارز مرجع محاسبه شده است، آنها در حال حاضر از دلار 13 تا 14 هزار تومان برای تامین قطعات استفاده می‌کنند که این به معنای افزایش قیمت چند برابری هزینه‌های ارزی این شرکت‌هاست!

گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایداما در مقابل کارشناسانی هستند که معتقدند بهانه سایپا و ایران‌خودرو برای تامین هزینه‌های تولید خودرو قانع کننده نیست و باید تضمین بدهند که در پیشنهادشان مبنی بر عرضه خودرو با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه بسیار بالایی را داشته باشند و تمامی نیازهای بازار را تامین کنند و در صورت تعلل در این امر و افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار آزاد مورد مواخذه قرار بگیرند.

گفتنی است که این خودروسازان در حالی افزایش قیمت‌ها را با جدیت بسیار فراوان پیگیری می‌کنند که اغلب مشتریان پیش خریدکننده محصولاتشان با فرض قیمتی فعلی با نوسان 20 درصدی اقدام به خرید کرده‌اند و در صورتی که قیمت خودروها به حاشیه بازار نزدیک شود قطعا بسیاری از آنها از تحویل خودرو منصرف خواهند شد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا