مکمل بنزین
گوناگونخبر

افزایش قیمت نسخه‌های تسلا مدل 75D

دو ماه پیش مهندسان کارخانه آمریکایی تسلا تغییراتی را در مدل 3 انجام دادند و به عبارتی تزئینات و وسایل جانبی خودرو را کم کردند و حالا این کارخانه اعمال مشابهی برای دو خودروی تسلا مدل S و مدل X را انجام می‌دهد.

بنا به گزارش خبری Electrek، این خودروسازی قیمت‌های نسخه‌های متفاوت تسلا مدل 75D را بالا برده که مدل‌های S 75D و X 75D هستند و حدود 1000 دلار به قیمت پایه آنها اضافه شده از این رو برای خرید این خودروها به ترتیب می‌بایست 78 و 84 هزار دلار پرداخت کرد. در حالیکه قیمت این مدل‌ها در حال افزایش هست، هزینه تولید و فروش خودرو برای ورژن‌های 100D حدود 500 و 96 هزار دلار افت پیدا کرده است که قیمت تسلا مدل S 100D به 96 هزار دلار و تسلا مدل X 100D به 99 هزار دلار رسیده است.

به غیر از نوسانات قیمت، تعدادی از گزینه‌ها و تجهیزات این مدل‌ها کم شده‌اند. در این خبر آمده که مدل S دیگر تجهیزات جانبی برای 7 صندلی سرنشین نداشته باشد و مشتریان این خودرو دیگر نمی‌توانند سانروف پانارومیک داشته باشند. تغییرات برای مدل X کمتر است و تنها نسخه 6 صندلی در ردیف دوم دیگر کنسول مرکزی برای سرنشینان نخواهد داشت.

در کنار این تغییرات برای این مدل‌ها، تریم‌های متفاوت‌ درونی این خودروها کاهش پیدا کرده است و تنها سه رنگ ابتدایی شامل مشکی با تریم چوبی خاکستری، مشکی با تریم چوبی بلوطی و سفید و مشکی به همراه تریم خاکستری تیره برای داخل کابین در نظر گرفته شده است که برای دو تریم آخر مذکور قیمت‌ها به جای 1500 دلار به 3300 دلار افزایش پیدا کرده است. خریداران نسخه‌های 100D هم گزینه‌های کمتری برای انتخاب تزئینات داخل کابین دارند. داخل این نسخه‌ها تنها در دو رنگ مشکی و مشکی و سفید رنگ به همراه تریم فیبر کربنی ارائه شده است.

شاید این تغییرات در وهله اول زیاد به چشم نیاید ولی این تغییرات باعث شده هزینه‌های تولید کمتر شده و تولیدات بالا رود ولی دلگیر کننده است که بعضی از آپشن‌های موجود در این خودروها دیگر وجود ندارند. نظر شما درباره این تغییرات در کارخانه تسلا چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا