Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نیسان ایکس تریل یا کیا اسپورتیج؟

کیا اسپرتیج و نیسان ایکس تریل ۲ شاسی‌بلند محبوب هستند که حدود ۲۰ درصد بازار استرالیا را به خود اختصاص داده‌اند. آنچه در مقایسه این دو، جالب است، رویکردهای مختلفی است که کمپانی‌های مربوطه در پیش گرفته اند. Kia اولویت را در بروزرسانی بصری با تمرکز به عنصر اسپرت بودن، گذاشته در حالی که نیسان سعی کرده همه‌چیز را برای راحتی یک خانواده فراهم کند. طراحی کیا به‌تازگی متحول شده در حالی که نیسان مشتریان وفادار خود را دارد که همه‌جوره پشت ایکس‌تریل، ایستاده‌اند.

قیمت و مشخصات

هر دو خودرو در بازار استرالیا، 44,790 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و این مقایسه را کمی راحت‌تر خواهد کرد چرا که دیگر قیمت کمتر، در بررسی تاثیر نخواهد گذاشت. هر دوی این خودروها به خوبی به‌ازای پولی که پرداخت می‌کنید مجهز شده‌اند و رقیبان اصلی آنها محصولاتی مانند هوندا CR-V، هیوندایی توسان و مزدا CX-5 GT هستند. تجهیزات ایمنی در هر دو شامل شش کیسه هوا، یک سیستم هشدار برخورد با جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار ترافیکی و خروج از خط، می‌شوند.

مدل ۲۰۱۶ اسپرتیج و ۲۰۱۷ ایکس تریل توانسته‌اند از سازمان استاندارد ANCAP، پنج ستاره ایمنی دریافت کنند. این درحالیست که هنوز نتایج مدل‌های جدید اعلام نشده است. ویژگی های مشترک در کابین این محصولات، رادیو دیجیتال، هشت بلندگو (JBL در کیا، Bose در نیسان)، صندلی های چرمی با گرمکن در جلو، استارت دکمه‌ای، دریچه هوای ردیف عقب، سقف پانوراما، چرخ های 19 اینچی، هستند.

به لیست تجهیزات نیسان یک دوربین 360 درجه با دید فوق العاده و صندلی های عقب گرمکن‌دار را نیز اضافه‌کنید. اما Kia یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی (7.0 اینچ در نیسان)، اتصالات Apple CarPlay / Android Auto، یک شارژر تلفن همراه بی سیم Qi و تهویه صندلی های جلو را در خود جای داده است.

کابین

در داخل کابین اسپورتیج می‌توان بطور واضح دید که از کجا الهام گرفته است. کنسول وسط به سمت راننده تمایل دارد و عناصر یک کابین اروپایی را نشان می‌دهند. صفحه‌نمایش نسبت به گذشته مدرن‌تر شده و در زیر این صفحه، کلیدهای  کنترل سیستم تهویه و دکمه های میانبر UI، ساده و ساخته شده از پلاستیک براق قرار دارند. در زیر این یک بخش باز بزرگ با پد شارژ تلفن بی سیم Qi است.

سیستم صوتی Siri یا سیستم گوگل نیز در اختیار شما قرار دارد. فرمان چرمی زیبا با لوگوی GT-Line با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، بسیار خوب طراحی شده‌اند. هماهنگی رنگ داخل ماشین آزمایشی ما، جالب بود. صندلی چرم کرم و پلاستیک کرم در درب‌ها، با بخش‌های مات سیاه، جالب هستند. صندلی‌ها با گرمکن و سردکن، بسیار راحت هستند. از لحاظ فضای داخلی اگر فردی با 193 سانتیمتر قد هستید در ردیف دوم راحت مستقر خواهید شد. صندلی ها پایین تر از نیسان نصب شده و پنجره های جانبی باریک تر هستند. فضای بار کیا 466 لیتر است که حدود 100 لیتر کمتر از نیسان است.

به روز رسانی X-Trail بسیار به موقع بوده است و این خودرو را به محصولات معاصر نزدیک‌تر کرده. به عنوان مثال، طراحی فرمان جدید بسیار بهتر از نمونه قدیمی است. یک صفحه نمایش بزرگ در پشت غربیلک فرمان قرار داده شده که می تواند چیزهایی مانند حالت سیستم 4 × 4 را به شما نشان دهد. در سمت چپ دکمه استارت و سپس صفحه نمایش 7 اینچی لمسی قرار دارد.

در این بخش، نیسان قوی نیست و اپل کارپلی / اندروید اتو در آن وجود ندارد و سیستم ناوبری نیز قدیمی است. کیفیت ساخت ژاپن برای همه نمایان است، هرچند ضعف‌هایی نیز در نیسان ایکس‌تریل بخصوص در بخش درب‌ها دیده می‌شود. بخش‌های داخلی نرم و با کیفیت در همه‌جا دیده می‌شوند اما کنسول مرکزی کوچکتر از کیا است. بطور کلی طراحی و تکنولوژی کابین ایکس‌تریل کمی ضعیف‌تر از اسپرتیج است.

پیشرانه

X-Trail با موتور 2.5 لیتری بنزینی با حداکثر قدرت  126 کیلو وات (۱۶۸ اسب‌بخار) در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 226 نیوتن‌متر در 4400 دور در دقیقه عرضه شده که به یک گیربکس CVT مجهز شده است. گیربکس‌های CVT را نمی‌توان چندان محبوب دانست و مشکلات خاص خود را دارند. کیا دارای یک موتور بنزینی 2.4 لیتری با توان 135 کیلو وات حدود ۱۸۰ اسب‌بخار (در 6000 دور در دقیقه) و 237 نیوتن‌متر (در 4000 دور در دقیقه) است که با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته عرضه شده. البته لازم به ذکر است که اسپورتیج در حدود ۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ایکس‌تریل است.

هر دو موتور برای فعالیت‌های شهری و گشت‌وگذارهای خانوادگی خارج از شهر مناسب هستند و بیشتر تمرکز آنها بر روی مصرف سوخت کمتر بوده است. ایکس‌تریل در حالت ترکیبی، ۸.۳ لیتر و اسپورتیج ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. اسپورتیج به لطف گیربکس خود از لحاظ شتاب و تعویض دنده شرایط بهتری دارد البته اختلاف خیلی زیاد نیست.

سواری

هر دو خودرو دارای سیستم تمام چرخ متحرک AWD  هستند. هر دوی آنها یک قفل دیفرانسیل دارند که تحویل گشتاور را با نرخ ثابت در هر دو محور انجام داده و کنترل را در شرایط آفرود راحت‌تر می‌کنند. از لحاظ عملکرد به دلیل سیستم تعلیق مک‌فرسون هر اسپورتیج و ایکس‌تریل بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند اما گیربکس هوشمند‌تر کیا با حالت‌های مختلف رانندگی، کارایی بیشتری دارد.

بطور کلی اسپورتیج با کسب امتیاز ۸ عملکرد بهتری را نسبت به ایکس تریل با امتیاز ۷ در بررسی‌های کارشناسان استرالیایی به خود اختصاص داده است

مدل کیا اسپرتیج نیسان ایکس‌تریل
تیپ GT-Line Ti
قیمت $44,790 $44,790
موتور 2.4 لیتری 2.5 لیتری
قدرت 135kW @ 6000rpm 126kW @ 6000rpm
گشتاور 237Nm @ 4000rpm 226Nm @ 4400rpm
گیربکس 6AT CVT
مصرف سوخت 8.5L/100km 8.3L/100km
حجم باک 62L 60L
دیفرانسیل AWD AWD
طول 4485mm 4690mm
عرض 1855mm 1820mm
ارتفاع 1655mm 1740mm
فاصله محوری 2670mm 2705mm
وزن 1642kg 1562kg
فضای بوت 466L 565L
سیستم تعلیق جلو مک فرسون  مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک مولتی لینک
ایمنی ۶ ایربگ ۶ ایربگ
۵ ستاره ANCAP (2016) ۵ ستاره ANCAP (2017)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.