مکمل بنزین
خبرداخلی

ترفند همیشگی خودروسازان و فریب خوردگی همیشه تصمیم گیران!

خودروسازان در دهه اخیر معمولا از ترفندهای ثابتی برای افزایش قیمت محصولاتشان استفاده کرده‌اند و در کمال تعجب تصمیم گیران عرصه خودروسازی کشور فریب این ترفندها را می‌خورند! در حالیکه بسیاری از اهالی بازار منتظر اعلام رسمی افزایش قیمت محصولات شرکت‌های داخلی هستند، خودروسازان به صورت غیررسمی افزایش قیمت خود را اعمال کرده و در شرایط فروش جدیدشان و همچنین صدور دعوتنامه‌ها اعمال می‌کنند ولی سوال اینجاست که چرا یکبار برای همیشه این مشکل حل نمی‌شود؟

به گزارش چرخان، خودروسازان ایرانی در حال حاضر در وضعیتی به سر می‌برند که اولا بسیاری از شیفت‌های کاری آنها تعطیل شده و یا با کمترین حالت ممکن در حال کارند و از سوی دیگر مشتریانی هستند که منتظر دریافت خودروی خود هستند که دلیل این تاخیرها همین تعطیلی‌هایی است که خودروسازان در خط تولیدهای خود ایجاد کرده‌اند!

خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودرواین تعطیلی تولید در حالیست که شرکت‌های خودروسازی عملا در سه ماهه ابتدای سال به مشکل تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها آگاه بودند و به راحتی می‌توانستند و یا به گفته خودشان توانستند که انبارهای خود را از قطعات و مواد اولیه پر کنند و اگر این اتفاق رخ داده که طبیعتا با نرخ 4200 تومان بوده و اگر این اتفاق عملیاتی نشده باید از مدیران این شرکت‌ها خواست و آنها را مورد بازخواست قرار داد که چرا این پیش بینی راحت را انجام ندادند؟

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون صنعت خودروسازی کشور گفت: خودروسازان در حالی قیمت محصولاتشان را بر مبنای دلار محاسبه می‌کنند که دستمزد و انرژی و بسیاری از هزینه‌هایشان ریالی محاسبه می‌شود! صنعت خودروسازی کشور سال‌هاست که از حمایت‌های بسیار گسترده برخوردار بوده و به جای اینکه در راستای پیشرفت اقتصادی و کمک به اقتصاد در شرایط بحران حرکت کند، عملا خود باعث گرانی شده و محصولاتشان را گران می‌کنند!

صنعت خودروسازی ایران قطعه سازانوی در ادامه افزود: مردم و مسئولین دو نکته بسیار ساده از خودروسازان می‌خواهند و آن هم تولید با کیفیت خودرو و قیمت گذاری مناسب است که طبیعتا این دو موضوع حق مردم است. البته گفتنی است که حمایت از صنعت خودروسازی کشور وظیفه ماست و خودروسازان نیز نمی‌توانند حمایت‌های انجام شده را انکار کنند ولی می‌دانیم که به طور کلی باید از صنعت حمایت شود. این صنایع نیز باید بدانند که در زمان تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی باید کمک حال کشور باشند نه اینکه به دنبال افزایش نرخ باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بخشی از افزایش قیمت خودرو به دلیل ارزبری آن قابل توجیه است ولی یک خودروی ملی که در حال حاضر با دوبرابر قیمت فروخته می‌شود طبیعتا توجیه پذیر نیست. ما در این سال‌ها چه کاری برای داخلی سازی خودروهای داخلی انجام دادیم؟ چرا باید خودروسازی ما و خودروهای ملی ما به این اندازه به ارز وابسته باشند و با افزایش نرخ آن گران شوند؟

تعهدات خودروسازانوی در پایان به ترفند همیشگی خودروسازان اشاره کرد و گفت: خودروسازان معمولا از ترفند افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی استفاده می‌کنند و به راحتی افزایش نرخ می‌گیرند ولی باید از آنها سوال کرد که چرا از سایر هزینه‌هایشان نمی‌کاهند؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا