مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای داخلی با فرمول وزارت صنعت ارزان نمی‌شود، متعادل می‌شود!

قیمت گذاری خودروهای داخلی با فرمول جدید وزارت صنعت، حواشی زیادی به همراه داشته است و موافقین و مخالفین زیادی را داشته است که باعث شده تا وزیر صنعت شخصا برای پاسخگویی به سوالات پیرامون این موضوع وارد شده و توضیحاتی رادر پاسخ به ابهامات و اشکالات وارد شده در این موضوع ارائه کند که به نظر می‌رسد کمی عقب نشینی در موضع گیری قبلی وی دیده می‌شود که باید دید اثر آن در روزهای آینده مشخص می‌شود یا خیر.

به گزارش چرخان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی پیرامون وضعیت قیمت گذاری خودروهای داخلی و تصمیم‌های جدید این وزارت برای خودروسازی کشور گفت: افزایش قیمت 70 تا 130 درصدی قیمت خودرو در سازمان حمایت به تصویب رسیده است و این تصمیم گیری در سه ماهه قبل اتخاذ شده و قرار نبوده و نیست که تصمیم جدیدی در این حوزه گرفته شود.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرووی در ادامه افزود: در حال حاضر خودروسازان سعی دارند فاصله بین قیمت کارخانه و بازار آزاد را کاهش دهند به نحوی که بتوانند در هر بار کاهش قیمت 5 درصد از قیمت بازار را بکاهند و در هر مرحله این موضوع تکرار شود. هدف خودروسازان این است که قیمت بالای بازار را کاهش دهند و هدف آنها این نیست که قیمت‌ها را به سمت قیمت پیش فروش شده محصولاتشان برسانند.

وزیر صنعت در ادامه گفت: بخشنامه افزایش قیمت سه ماه قبل صادر شده بود و بایستی بررسی‌هایی برای نهایی کردن این موضوع انجام میشد و همچنین سازمان حمایت در یک بررسی کامل مدارک مربوط به هزینه‌های خودروسازان را دریافت و بررسی کرده است. البته کارگروه تنظیم بازار نیز در این بین بررسی‌های مختلفی را انجام داده و جلساتی که اخیرا داشته‌ایم در مورد بسته‌ای بوده که برای بهبود وضعیت فعلی درحال طراحی است.

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه و در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت خودروهای داخلی و پیش فروش‌های انجام شده گفت: ما در جلسات اخیر سعی کرده‌ایم که بتوانیم این موضوع را بررسی کرده و راهکارهایی را برای این موضوع بیاندیشیم. متاسفانه کاهش تولید خودروسازان در چند وقت اخیر باعث شده تا با مشکل روبرو شوند که البته با حمایت‌های صورت گرفته این روند متوقف شده است.

وزیر صنعت در ادامه گفت: این افزایش تولید که با حمایت‌هایی انجام خواهد شد قطعا به افزایش کیفیت تولید و همچنین کاهش قیمت در بازار رخ خواهد داد و همچنین تعهدات این شرکت‌ها نیز عملیاتی شده و پیش فروش‌ها در موعد مقرر تحویل داده می‌شوند.

خودروسازانرحمانی در پایان گفت: در برنامه ریزی شده انجام شده، عرضه خودرو با 5 درصد زیر قیمت بازار ادامه خواهد داشت تا عرضه و تقاضا را متعادل نماید. البته طبق برنامه ریزی انجام شده این شرکت‌ها نباید قیمت زیر 5 درصد را انتخاب کنند یا قیمت را زیر قیمت پیش فروش شده تعیین کنند. البته باید برنامه ریزی زیادی پیرامون این موضوع انجام شود قطعا در آینده جزئیات زیادی از این طرح خواهیم گفت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا