مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین وضعیت تولید خودروهای داخلی با اعداد و ارقامی عجیب!

تولید خودروهای داخلی به رغم افزایش قیمت آنها دچار تغییرات عجیبی شده است که به نظر می‌رسد خودروسازان حتی به بهای عدم تولید و ضرر و زیان و پاسخ ندادن به تقاضای مشتریان هم که شده به دنبال دریافت مجوز افزایش قیمت خودروهایشان باشند که در ادامه گزارش کاملی از تولید و یا عدم تولید محصولات داخلی را ارائه می‌کنیم که حاوی نکات جالبی است.

به گزارش چرخان، جدیدترین لیست و آمار منتشر شده از دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت نشان می‌دهد که در پایان آبان ماه سال جاری اتفاقات جالبی در خودروسازان رخ داده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به توقف تولید بعضی از مدل‌های خودروهای داخلی اشاره کرد که اتفاقا از فروش خوبی نیز برخوردار هستند.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپابه طور کلی تولید خودروهای داخلی در آبان ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته چیزی در حدود 60 درصد کاهش داشته است که خودروسازان به بهانه افزایش هزینه تولید و بالا بودن بهای تمام شده نسبت به بهای فروش این اتفاق را رقم زده‌اند!

از جمله نکات جالب در این آمار به صفر رسیدن تولید خودروهای پژو پارس معمولی، پژو پارس دوگانه سوز، سمند در ایران خودرو مرکزی بوده است. همچنین پارس خودرو در این بین جزو شرکت‌هایی بوده است که بدترین عملکرد را به جا گذاشته و با کاهش 90 تا 95 درصدی در محصولاتی مثل تندر 90 باعث شده تا عملا وضعیت تولید این شرکت به حالت بحرانی برسد.

محصولات شرکت خودروسازی سایپا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چیزی در حدود 58 درصد کاهش را تجربه کرده است. این آمارها در حالی است که در سال گذشته و در همین ماه، خودروسازان تجربه تولید حدود 130 هزار خودرو را داشتند که در آبان 97 به حوالی عدد 53 هزار خودرو رسیده است.

به ترتیب می‌توان گفت که شرکت‌های کارمانیا، گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا و گروه بهمن بیشترین کاهش تولید را تجربه کرده‌اند. به طور مثال شرکت کارمانیا در آبان ماه سال جاری صرفا 40 دستگاه خودرو تولید کرده است که یک آمار بسیار بد برای این شرکت به حساب می‌آید چرا که پیش فروش‌های بسیار زیادی برای محصولات شاسی بلند این شرکت انجام شده است!

از دیگر نکات جالب در این لیست عدد صفری است که در مقابل تولید خودرو در شرکت دیار خودرو قرار گرفته است و این عدد در مدت مشابه سال گذشته نیز وجود داشته است که نشان دهنده اوضاع بحرانی این خودروساز است. البته در میان خودروسازان کشورمان شاهد رشد تولیدی هستیم که از کرمان موتور بروز داده شده است.

این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته چیزی در حدود 30 درصد رشد داشته است که تولیدات این شرکت را در آبان ماه سال جاری به 2723 دستگاه رسیده است که البته پیش فروش‌های اقساطی و با امتیازات خوبی که این شرکت به مشتریان خود می‌دهد نیز به راحتی قابل تایید است.

ریگان خودرو دیگر خودروسازی است که به تازگی به جمع تولیدکنندگان اضافه شده و آمار صفر این شرکت در آبان 96 به 313 دستگاه خودرو در سال جاری رسیده است که با توجه به اخبار خوبی که بابت شماره گذاری محصولات این شرکت شنیده می‌شود باید شاهد روند رو به رشد تولیدات ریگان خودرو در زمستان سال جاری باشیم.

در ادامه گزارش کاملی از تولیدات مختلف شرکت‌های فعال خودروسازی کشورمان را مشاهده می‌کنید:

 

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا