Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه پژو پارس با خودروهای اتوماتیک ارزان بازار

خودروهای اتوماتیک همیشه جزء خودروهای گران‌قیمت بازار بوده‌اند. طوری که افراد کمتری می‌توانستند برای خرید سراغ آن‌ها بروند؛ اما خودروهای اتوماتیکی هم هستند که زیر 60 میلیون تومان قیمت دارند و خرید آن راحت‌تر است. اگرچه ساینا ادعای اولین خودرو اتوماتیک ارزان داخلی را دارد اما قبل از او پژو پارس اتوماتیک راه را برای ساخت این نوع خودروها باز کرده بود.

خرید پژو پارس صفر اتوماتیک کمتر با تأخیر در تعویض دنده روبرو شده است. این مشکلی بود که منجر به اعتراض بسیاری از صاحبان 206 اتوماتیک شد. این عیب در هر سرعتی خود را نشان نمی‌دهد و بستگی به گیربکس، سرعت و توقف اتومبیل دارد. خرید پژو پارس صفر اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین انتخاب‌ها برای سوار شدن در یک خودرو با دنده خودکار است. پژو پارس اتوماتیک تولید مجدد خط این شرکت بوده و بعد از تجربه‌ها و آزمون‌های فراوان بر مدل‌های مختلف، شرکت سازنده تغییری در دنده و گیربکس آن داد. بعد از طراحی پارس اتوماتیک این خودرو تصمیم گرفت که مشابه این دنده را در خودروهای دیگری مانند 206 هاچ بک، صندوق‌دار و 207 هم به کار بگیرد. 206 اتوماتیک دیگر تولید نمی‌شود اما بقیه مدل‌ها در بین مشتریان طرفدارانی دارند. با تغییر موتور پرشیا در نسل‌های بعدی گشتاور تولیدی آن برای وزن 1214 کافی نبود لذا با خرید پژو پارس صفر اتوماتیک نباید انتظار شتاب موج.د در مدل دنده‌ای را داشته باشید؛ اما این خودرو تمایزی با مدل‌های زیر 60 میلیون تومانی دارد و آن این است که بیشتر خودروهای اتوماتیک زیر 60 میلیون تومان از نظر بدنه ضعیف‌تر و از نظر جثه کوچک‌تر هستند. به همین خاطر پژو پارس صفر اتوماتیک چیزی شبیه رنو ساندرو، برلیانس یا جلیلی GC6 نیست. البته شاید این مشکل را تندر پلاس حل کرده باشد اما دیگر قیمت تندر پلاس در بازار کمتر از 60 میلیون تومان نیست. خرید پژو پارس صفر اتوماتیک در نمایندگی 54 میلیون و در بازار 64 میلیون تومان است. قیمت 207 اتوماتیک ایران‌خودرو نیز اگرچه در نمایندگی همین است اما در بازار 74 میلیون تومان معامله می‌شود. سایپا نیز سی اس 35 اتوماتیک را 69 میلیون تومان می‌فروشد و در بازار 70 میلیون تومان تولید می‌شود.

مصرف سوخت پژو پارس اتوماتیک مانند پژو سال هشت لیتر سوخت ترکیبی در هر 100 کیلومتر و حجم باک هر دو نیز برابر است. از سوی دیگر حجم موتور پژو پارس اتوماتیک با رنو ساندرو اتوماتیک تقریباً یکی است. حداکثر قدرت پژو پارس کمی بیشتر و حداکثر سرعت آن نیز 18 کیلومتر بیشتر از رنو ساندرو است. مصرف سوخت هر دو یکسان ولی باک پژو پارس ظرفیت 20 لیتر بیشتر از ساندرو را دارد.

اچ سی کراس نیز رقیب دیگری برای پژو پارس اتوماتیک است که طراحی جدیدتری هم دارد. حجم موتور این خودرو جدیدتر کمی بیشتر از پژو پارس است و شتاب استاندارد آن دو ثانیه بیشتر از پرشیا بوده. از نظر ابعادی اچ سی کراس ارتفاع بیشتری دارد اما طول و عرض پژو پارس بیشتر از آن است. معیار دیگر آن سوخت بنزین است که اچ سی کراس تنها یک لیتر کمتر می‌سوزاند. از نظر استاندارد آلایندگی اما این خودرو جدیدتر معتبرتر است. اچ سی کراس امکانات رفاهی بیشتری در مقایسه با پرشیا دارد اما همان‌طور که گفته شد قدرت فنی آن تفاوت چشم‌گیری با پژو پارس ندارد. قیمت هر دو نیز تقریباً با هم برابر است؛ اما تنها تفاوت آن ابعاد دو خودرو است. اگر عادت به سفرهای خانگی دارید یا صندوق‌عقب برایتان ملاک مهمی است، خرید پژو پارس صفر اتوماتیک برتری بیشتری دارد.

منبع : ویرلن

2 دیدگاه
  1. اسی می گوید

    پژو پارس نگو‌لگن

  2. ناشناس می گوید

    هردو بدرد نخور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.