مکمل بنزین
خبرداخلی

هشدار به افرادی که به خرید و فروش خودرو می‌پردازند!

بسیاری از افراد طی یکسال اخیر با توجه به وضعیتی که در بازار خرید و فروش خودرو شاهد آن بودیم رو به دلالی خودرو آورده و عملا به سودجویانی تبدیل شدند که سودهای کلانی نیز از این طریق به جیب زدند. طبق گفته مسئولین چیزی در حدود 7 هزار میلیارد تومان سودی بوده است که به جیب دلال‌ها رفته و خودروسازانی که حالا با کمک 15 هزار میلیارد تومانی سرپا شده‌اند، به راحتی از این سود کلان محروم ماندند!

به گزارش چرخان، خرید و فروش خودرو طی سال‌های متمادی در کشورمان یکی از شغل‌هایی است که مورد توجه مردم قرار گرفته و بسیاری از افرادی که طبیعتا در سایر شغل‌ها با حقوق‌های بسیار اندک امرار معاش می‌کنند، سودهای چند میلیون تومانی در بازار خودرو آن‌ها را تحربک کرد و در عمل بسیاری از افرادی که با تعطیلی کسب و کارشان روبرو بودند به شغل دلالی و خرید و فروش خودرو روی آوردند!

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرواما این اتفاق در حالی رخ داد که خودروسازان به راحتی می‌توانستند با عرضه مستقیم خودروهایشان در بازار کسب سود کنند و به جای دریافت کمک نقدی از دولت، از فروش و سود مستقیم محصولاتشان به کسب و کارشان رونق دهند که حالا نه این کسب سود برایشان رخ داد و نه وضعیت چندان به وفق مرادشان است که حتی سخن از تعطیلی بسیاری از قطعه سازان نیز شنیده می‌شود.

اما در ماه‌های اخیر اقدام خاصی برای جلوگیری از خرید و فروش خودرو که اغلب توسط سودجویان و دلالان صورت می‌گرفت، رخ نداد و حالا که تقریبا بساط بسیاری از این سودجویی‌ها جمع شده است، قانونی وضع شده تا افرادی که بیش از یک خودرو به نام خود دارند، مشمول مالیات شده و از آن‌ها هزینه اضافه‌تری دریافت گردد!

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهیک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خرید و فروش خودرو گفت: قوانین موجود در زمینه حمایت از مصرف کنندگان و تحویل خودروها با قیمت قبلی، منجر به سودی خواهد شد که با توجه به فاصله زیاد بازار و کارخانه قابل توجه است. اما در بین این مشتریان افرادی هستند که بدون نیاز به خودرو اقدام به ثبت سفارش کرده‌اند و یا بیش از یک خودرو سفارش داده‌اند که طبیعتا مصرف کننده نهایی آن خودرو نیستند و صرفا با توجه به موقعیتی که برای خرید خودرو داشتند، اقدام به ثبت سفارش اینترنتی کرده و هدفی جز سودجویی نداشتند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته بین سازمان امور مالیاتی و سایر نهادهای وابسته به صنعت خودروسازی کشور مانند وزارت صنعت گفت: طبق توافقی که بین این سازمان‌ها صورت گرفته، لیست تمام شرکت کنندگان در پیش فروش شهریور تا دی ماه خودروسازان طی لیستی از کد ملی این افراد به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد. سازمان نیز بر اساس کد ملی‌های دریافت شده، آن دسته از مشتریانی که اقدام به سفارش بیش از یک خودرو کرده‌اند شناسایی نموده و از آنها مالیات کسب در آمد را اخذ خواهد نمود.

قیمت خودرو قیمت خودروهای داخلی

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید باید اذعان کنم که در واقع اصلا معنی نوشته هاتون رو درمورد خودروسازها نفهمیدم.تعریف و دلجویی از اونها؟؟؟!!!!!!!!!!!..

  2. اخه چرا دروغ ، دروغ ، دروغ ، دروغ بس کنین توراخدا کی برخورد کردین با دلالها ،کی ،ها کی ،؟ کارتون فقط دروغ گفتنه ، شما همتون مث همین ، ملت خسته شدن بخدا دارن گریه میکنن ،هردیقه افزایش قیمت خودرو ، ،،، شما میگین جلوی سودجویان را گرفتین ، با کد ملی ، کسانی هستن که با کد ملی خواهرش ، پدرش ، مادرش ، دخترش ، پسرش ، زن عموش ، خالش ، خواهرزادش وووو به اسم اینا ماشین ثبت نام میکنن ، شماها عرضه هیچکاریو ندارین یا شما با اون دلالهای کثیف همدستین وگرنه راحت جلوشو میگیرن بخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا