مکمل بنزین
خبرداخلی

سود نجومی دلالان از خرید و فروش خودروهای داخلی و یک بازی عجیب بین خودروسازان!

خرید و فروش خودروهای داخلی در یکسال اخیر به یکی از پرسودترین معاملات بازار تبدیل شده و در این بین سودجویانی وجود دارند که سود بسیار بالایی را از دلالی خودرو کسب کرده و عملا سودی را که می‌توانستیم به صنعت خودروسازی کشور وارد کنیم، در جیب آنها ریختیم و حالا صنعت خودرو با چند هزار میلیارد تومان زیان مانده و یک دنیا گلایه و انتقاد که البته قطعا سیاستگذاران این صنعت نیز در آن مقصر هستند.

به گزارش چرخان، فرهاد به نیا سخنگوی انجمن قطعه سازان در مصاحبه‌ای پیرامون موضوع خرید و فروش خودروهای داخلی گفت: گرانی اخیر حتی از نظر قطعه سازان نیز عجیب بوده و ما نمی‌دانیم که گرانی اخیر در خودروهای داخلی به چه دلیل رخ داده است و پراید 40 میلیون تومان باب میل کسی نیست ولی قطعا می‌دانیم که یکی از مقصرین این اتفاق شورای رقابتی است که اصرار بر ثبات قیمت خودرو داشت. اگر آن زمانی که ما نسبت به این وضعیت هشدار می‌دادیم به این موضوع توجه می‌کردند قطعا بسیاری از این اتفاقات رخ نمی‌داد.

معاینه فنی خودروهای داخلی پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه افزود: ما هیچ زمانی به این فکر نمی‌کردیم و نمی‌خواستیم که قیمت خودروها به قدری بالا برود که با جیب مردم همخوانی نداشته باشد ولی تاخیر در واقعی سازی قیمت‌ها و سیاست گذاری‌های درست منجر به این اتفاق شد. حالا خرید خودروهای داخلی با جیب مردم فاصله گرفته و این تنها خوب نیست بلکه برای خودروسازان و قطعه سازان سمّ بزرگی است چرا که حالا خودروسازان برای فروش محصولاتشان به مردم مشکل خواهند داشت.

به دنیا در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: من تجربه‌ای 35 ساله در صنعت خودروسازی کشور دارم ولی چنین وضعیتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم بی سابقه است. ما پس از چانه زنی‌های فراوان توانستیم ایران‌خودرو را راضی کنیم تا سهمی از این افزایش قیمت‌ها را به قطعه سازان بدهد! در حال حاضر هنوز با گروه سایپا به توافق نرسیدیم و وضعیتمان با این شرکت مشخص نیست. البته گروه سایپا باید بداند که اگر بخواهد بدون افزایش قیمت برای قطعه سازان به کار خود ادامه دهد قطعا با توقف تولید روبرو خواهد شد چرا که قطعه سازان دیگر توان ادامه تولید ندارند.

خرید و فروش خودرو قیمت خودروبه نیا در ادامه به کمک‌های مالی دولت اشاره کرد و گفت: برای ایران‌خودرو و سایپا چیزی در حدد 11 هزار میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده است که از این مقدار 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 7 هزار میلیارد تسهیلات ارزی بوده است. باید توجه کنیم که در زمانی که عدم افزایش قیمت خودرو وجود داشت، دلالان توانستند سود 7 هزار میلیارد تومانی در 7 ماه داشته باشند!

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن‌سازی قطعات خودرو نیز در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: باید به این توجه کنیم که افزایش قیمت خودرو به شرط این بوده است که افزایش قیمت قطعات نیز رخ بدهد. درست است که در هزینه تولید خودرو شاهد افزایش بوده‌ایم ولی قطعه سازان نیز با حداقل 100 درصد افزایش هزینه رو برو شدند که بایستی به این موضوع توجه شود. باید توجه کنیم که عدد اعلامی توسط ایران‌خودرو که 70 درصد بوده متوسط این افزایش قیمت بوده است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام.فکر میکنید دلالان بدون هماهنگی با خودروسازان به سود هنگفت رسیدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا