مکمل بنزین
خبرداخلی

بازار خودروهای خارجی در انتظار یک اتفاق بزرگ؛ دلالان از این اتفاق خبر دارند؟

به گزارش چرخان، بررسی وضعیت قیمت خودروهای خارجی در بازار نشان می‌دهد که این بازار به شدت به قیمت دلار وابسته بوده و با نوساناتی که در بازار ارز رخ می‌دهد عملا فعالان این بازار نیز نسبت به جابجایی قیمت‌ها اقدام می‌کنند که طبیعتا مشاهده این تغییرات برای افرادی که به دنبال خرید و فروش خودرو هستند مهم بوده و حالا در بعضی از خودروها شاهد افزایش قیمت 100 میلیون تومانی هستیم که عملا خریدار چندانی نیز برای این خودروها در بازار وجود نداشته و فروشندگان زیادی در بازار حضور دارند که قدرت خریدار را افزایش داده ولی نوسان چندانی را در بازار ایجاد نمی‌کند.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرویکی از دلایلی که از نوسانات شدید در بازار خودروهای خارجی جلوگیری کرده مساله آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک است که چیزی در حدود 10 هزار خودرو را روانه بازار خواهد کرد که عملا بسیاری از خریداران را درو کرده و به سیل گسترده فروشندگان اضافه خواهد نمود که همین حلا اثر منفی خود را در قیمت‌ها گذاشته و از افزایش‌های شدید جلوگیری نموده است.

البته نکته‌ای که در سایت‌های نیازمندی مشاهده می‌کنیم این است که در یک روز اخیر شاهد افزایش غیر عادی عرضه خودروهای صفر در بازار هستیم که مشخص نیست این افزایش عرضه به چه دلیل و از کجاست که به یکباره سر از سایت‌های فروش خودرو در آورده است ولی به هر حال این اقدامات و تحرکات نشان می‌دهد که آزادسازی خودروهای خارجی دپو شده در گمرک نزدیک بوده و باید منتظر کاهش قیمت خودروهای خارجی باشیم.

ترخیص خودرو-در-گمرک-CARIMPORTبه طور مثال در یکی دو روز اخیر شاهد عرضه بیش از 200 دستگاه خودروی صفر از هیوندای اکسنت هستیم که تعداد خودروهای صفر این خودرو را به چیزی در حدود 400 دستگاه در روزهای اخیر رسانده است. همچنین گفتنی است که سهم خودروهای هیوندای در بین خودروهای صفر بیش از سایر خودروها بوده و گویا مبدا احتکاری که برای خودروهای خارجی متصور هستیم بیش از پیش روی محصولات این برند سرمایه گذاری کرده است.

همچنین از سری محصولات کیا می‌توان به کیا سراتو اشاره کرد که بیش از 250 خودرو از این محصول در سایت‌های نیازمندی عرضه شده و مشخص نیست که این خودروی مونتاژی کی و با چه قیمتی خریداری شده است که در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود چرا که طبیعتا در این بازار در صورتی که احتمال افزایش قیمت بیشتر باشد، نباید همچین عرضه‌ای را شاهد باشیم.

پیش فروش خودروهای خارجی خودروی خارجی خودروهای خارجیاز دیگر نکات جالب بازار خودروهای خارجی در این روزها این است که فاصله قیمتی چندانی نیز بین آگهی‌ها وجود نداشته و به طور مثال هیوندای اکسنت با قیمت 230 میلیون تومان، النترا با قیمت 350 میلیون تومان، آی 20 با قیمت 250 میلیون تومان و کیا سراتو نیز با قیمت 240 میلیون تومان البته با نوسان یکی دو درصد بالا و پایین‌تر در این سایت‌ها آگهی شده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا