مکمل بنزین
گوناگونخبر

موکول شدن تولید دیفندر جدید به ۲۰۱۹

آخرین لندروور دیفندر ۲

بالاخره پس از ۶۸ سال٬ آخرین لندروور دیفندر از از خط تولید این شرکت خارج شد تا وداعی احساسی با هوادارن خود داشته باشد. با این همه از چند سال پیش٬ گمانه‌زنی‌های مختلفی برای عرضه جانشین این ۴*۴ دوست داشتنی شنیده می‌شد تا بتواند پسری خلف برای پدر پیر خود باشد. 

چندی پیش٬ سازنده از عرضه خودرویی مدرن با حفظ همان قابلیت‌ها خبر داد اما پس از رونمایی ازکانسپت DC100 تمام این امیدها تقریبا نقش بر آب شد٬ زیرا چندان سنخیتی با خطوط طراحی ساده و چهره خشک دیفندر نداشت.

اما شرکت جگوار-لندروور که پس از تملک هندی‌ها رویکرد جدید و مسئولانه‌ای نسبت به محصولات خود دارد٬ با لحاظ نمودن اعتراض عمومی٬‌اکنون سخت در تلاش است تا تا بتواند دیفندر جدید را مطابق با معیارهای شناخته شده یک لندروور واقعی طراحی و  معرفی کند٬ هرچند هنوز در امکا‌ن‌سنجی و شناخت ویژگی‌های بازار فروش و صرفه اقتصادی آن به قطعیت لازم نرسیده است.

با این اوصاف٬ به نظر می‌رسد تنها راه پیش روی روی شرکت جهت حفظ بقا و ادامه حیات دیفندر٬‌ استفاده از پلتفرم مشابه مدل فعلی بوده که در این صورت٬ استفاده از ساختار مونوکوک و پنل‌های آلومینیومی در بدنه محتمل خواهد بود. 

طبق اخبار رسیده٬ دیفندر جدید در قالب چند مدل گوناگون با طراحی حداقل ۲ فاصله محور متفاوت ( و البته نه به گوناگونی مدل قعلی) ساخته خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های محتمل٬ می‌توان به سیستم تعلیق کاملا مستقل٬‌ آرایش طولی موتور و سیستم چهار چرخ با گیربکس کمک اشاره نمود. 

شایعات از ساخت دیفندر حداقل تا سال ۲۰۱۹ در خارج از خاک انگلستان خبر می‌دهند که برای انگلیسی‌های متعصب اصلا خوشایند نیست. اما خبر خوب برای هواداران سنتی دیفندر٬ تصمیم شرکت مبنی بر عدم استفاده از خط مشی کانسپت DC100 و استفاده از ترکیب مدرنیزم و سادگی است٬ اما تا آن زمان٬‌ باید دید اندیشه‌های جری مک گاورن٬‌ طراح ارشد کمپانی به کجا خواهد رسید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا