مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به تصاویر و مشخصات هیوندای سوناتا 2020!

تصاویر جدیدترین سوناتا جذاب کره‌ای از شرکت هیوندای که برای مدل 2020 مدل خورده است، منتشرشده است. سوناتا جدید قرار است با دو قوای محرکه متفاوت برای بازارهای جهانی رونمایی شود.

خودروساز اهل کره جنوبی، گفته است که مشتریان سوناتا 2020 خارج از این کشور، می‌توانند این خودرو را با یک موتور 1.6 لیتری T-GDI و یا یک موتور 2.5 لیتری GDI انتخاب کنند. موتور با حجم کمتر، توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت و 264 نیوتون متر گشتاور و موتور 2.5 لیتری نیز می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 245 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

هردوی این قلب‌های تپنده، با یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار، جفت خواهند شد. البته این را باید گفت که سوناتا 2020 در کشور کره دارای دو موتور که یکی 2 لیتری 4 سیلندر باقدرت 158 اسب بخار و دیگری نیز 2 لیتری 4 سیلندر باقدرت 144 اسب بخار است، خواهد بود. موتورهای 1.6 لیتری و 2.5 لیتری ذکرشده در بالا نیز هنوز معلوم نیست که در چه کشورهایی به فروش خواهند رفت.

در کنار معرفی موتورهای جدید برای این خودرو، هیوندای برای سوناتا 2020، فن‌آوری‌های مدرن و جدیدی را نیز در نظر گرفته است. این فن‌آوری‌ها جدید شامل، کلید دیجیتال که از سامانه NFC(ارتباط میدانی نزدیک) استفاده کرده و به راننده و سرنشینان اجازه می‌دهد که با گوشی‌های هوشمند خود، درب‌های خودرو را باز یا بسته کنند.

همچنین، ما اکنون می‌دانیم که سوناتا جدید با سامانه‌های جدید و پیشرفته مربوط به رانندگی که می‌توانند رانندگی خودکار سطح دوم را در خود جای دهند، همراه خواهد بود. این سامانه‌های پیشرفته نیز شامل، سیستم جلوگیری از برخوردهای جاده‌ای، مانیتور مربوط به دیدن نقاط کور خودرو، راهنمای حفظ خودرو در بین خطوط، راهنمای برخورد نکردن خودرو در هنگام پارک کردن و سامانه هوشمند پارکینگ از راه دور خواهند بود.

البته اگرچه هیوندای، آن‌طور که بایدوشاید روی طراحی خارجی سوناتا جدید کارنکرده است و آن را با تغییرات خیلی جدی روبرو نکرده است اما می‌توان گفت که فضای داخل کابین با تغییرات بسیار زیادی روبرو شده است. در داخل کابین، یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی دیجیتال به همراه یک صفحه‌نمایش مجزای 10.3 اینچی HD در وسط داشبورد برای کنترل کارکردهای سیستم‌های تفریحی و متنوع داخل خودرو است.

سوناتا 2020، بر روی سومین نسل از پلتفرم خودرویی هیوندای ساخته سوار خواهد شد. این معماری جدید، ایمنی بیشتر و همچنین دینامیک بهتر و بهینه‌تری را برای سرنشینان خودرو، فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا