مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبرداخلی

همکاری خودروسازی مان (MAN) آلمان با ایران

man.bus.truck

هیات تجاری اتاق تهران که در حال حاضر در ایالت باواریای آلمان به سر می‌برد، در دومین روز از سفر خود از برخی کارخانه‌ها و بنگاه‌های مطرح صنعتی این ایالت نظیر  خودروسازی مان (MAN) و گروه صنعتی لینده (Linde)، بازدید کرده و از نزدیک با امکانات و نحوه فعالیت این واحدهای بزرگ صنعتی آشنا شد.

man1122
هاینس یورگن لووف، عضو هیات‌مدیره «مان»، از حضور اتوبوس‌های ساخت این کارخانه در ایران به‌صورت سی‌کِی‌دی (CKD) خبر داد و یادآور شد که این کارخانه آلمانی از چند هفته پیش با یک شرکت ایرانی قرارداد همکاری برای تولید اتوبوس در ایران به امضا رسانده است. وی همچنین از تفاهم‌نامه همکاری با یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی برای واردات کامیون و موتورهای سنگین ساخت این شرکت خبر داد. عضو هیات‌مدیره شرکت «مان» همچنین خاطرنشان کرد که این بنگاه صنعتی آلمان به دنبال این است که شریک طولانی‌مدت و قابل اعتماد ایران باشد.

همچنین در نشست دوجانبه رئیس اتاق تهران با عضو هیات‌مدیره شرکت «مان»، مسعود خوانساری از نیاز مبرم ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایران به نوسازی خبر داد و یادآور شد که در حال حاضر 60 تا 100 هزار دستگاه کامیون در ایران نیاز به نوسازی دارد. مسعود خوانساری همچنین با بیان اینکه به دلیل تحریم‌های چند سال اخیر بسیاری از قراردادهای همکاری در زمینه تولید خودروهای سنگین در ایران متوقف شده است، گفت: «در حال حاضر شرایط برای حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های مطرح تولید خودروهای سنگین در ایران فراهم است و شرکت «مان» اگر بتواند موضوع فاینانس و لیزینگ فروش تولیدات خود در ایران را فراهم کند، می‌تواند در این رقابت برگ برنده را داشته باشد.»

علی اسدی

دانشجوی رشته مهندسی برق، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا