مکمل بنزین
گوناگونخبر

جعبه سیاه خودرو به امنیت بیشتر خودروهای روز دنیا کمک می‌کند؟

جعبه سیاه خودرو چیزی است که این روزها در رسانه‌های معتبر خودرویی دنیا از آن یاد می‌شود و به یک خبر مهم در این رسانه‌ها تبدیل شده است چرا که خودروسازان از این به بعد مجبور خواهند بود تا از این جعبه در محصولاتشان استفاده کنند و بدین ترتیب بسیاری از اتفاقات و گره‌های کور، رمزگشایی خواهند شد.

به گزارش چرخان، قوانین ایمنی حمل و نقل در دنیا معمولا دچار تغییراتی می‌شود که البته بسیاری از آنها ریز و جزئی هستند و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از اهالی بازار خودرو و صنعت خودروسازی دنیا قرار نمی‌گیرد و شاید جز خودروسازان متوجه آن نمی‌شوند ولی بعضی از این تغییرات، بسیار بزرگ بوده و تحول بزرگی را در بازار و صنعت خودروسازی دنیا ایجاد می‌کنند که قانون الزامی شدن جعبه سیاه خودرو از این دسته قوانین است.

خودروسازی مرسدس بنزطبق قانون جدیدی که در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده است، نصب سیستم محدودکننده سرعت در خودروها الزامی شده و اتفاقات خوبی در امنیت خودروها رخ خواهد داد که قطعا در بروزرسانی بزرگی که در آینده نه چندان دور در خودروهای روز دنیا رخ می‌دهد، بسیاری از اتفاقات ناگوار رخ نخواهد داد و یا حداقل شرکت‌ها در روند بهبود وضعیت امنیت محصولاتشان عملکرد بهتری خواهند داشت.

این قانون در خودروها به گونه‌ای تعبیه خواهد شد که با تشخیص سرعت مجاز در جاده‌های مختلف، به راننده اجازه ندهد تا سرعت بیش از سرعت مجاز براند و خطرات دیگری را به وجود بیاورد. همچنین این سیستم از سرعت خودروهایی که با شتاب بیشتری حرکت می‌کنند کم کرده و عملا راننده‌های متخلف را به زور، قانونمند خواهد کرد.

البته این تنها تجهیز ایمنی مصوب شده نیست و صرفا یکی از 15 اقدام امنیتی است که شرکت‌های خودروساز باید طی 3 سال آینده روی محصولاتشان اعمال کنند و در غیر این‌صورت با برخورد اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد و بایستی بازار این اتحادیه را ترک کنند! از دیگر قوانین مصوب شده می‌توان به:

  • خودروسازان موظف هستند که ترمز خودکار برای جلوگیری از تصادف به محصولشان اضافه نمایند.
  • سیستم تشخیص خستگی و مستی راننده که با این تشخیص جلوی رانندگی وی را بگیرد.
  • خودروسازان موظف هستند تا جعبه سیاهی مثل جعبه سیاه هواپیما به محصولشان اضافه کنند.

سیستم محدود کننده سرعت محصولات از طریق جی پی اس و دوربین عمل کرده و محدودیت لازم را در خودروها ایجاد خواهد کرد. از سوی دیگر اینکه راننده قادر به خاموش کردن این سیستم نخواهد بود ولی با فشار پدال به صورت مداوم به صورت موقت می‌تواند سرعت بالاتر را تجربه کند ولی دوباره سرعت به حالت قانونی بازمی‌گردد.

اتحادیه اروپا دلیل تصویب این قانون را کشته شدن بیش از 25 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرده که دلیل اصلی آن اشتباهات انسانی و رعایت قوانینی است که به سادگی و با اقدامات بالا تا حد زیادی قابل کنترل است. این قوانین جدید به قدری مورد توجه گروه‌های مختلف قرار گرفته که بعد از اجباری شدن کمربند ایمنی، این قوانین را یک تحول بزرگ می‌دانند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا