به گزارش چرخان، سیدنواب حسینیمنش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مصاحبهای پیرامون وضعیت خودروهای نیازمند معاینه فنی گفت: موارد مربوط به معاینه فنی خودرو در قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی آورده شده است. طبق این قانون، خودروهای تازه تولید شده تا 4 سال از معافیت برخوردار بوده و پس از آن بایستی هر ساله برای دریافت معاینه فنی به مراکز مجاز در سرتاسر کشور مراجعه کنند.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس طبق همان قوانین قبلی، دوربینهای سطح شهر از یکم فروردین ماه اقدام به خواندن پلاکهای فاقد گواهی معاینه فنی کرده و در صورت عدم دریافت این گواهی، اقدام به ثبت جریمه 50 هزار تومانی خواهد کرد.

از سوی دیگر مالکان خودرو باید بدانند که در صورت رد شدن باید اقدامات تعمیری را انجام دهند و پس از رفع مشکل، پروسه دریافت را تکرار کنند. همچنین همه مراحل دریافت گواهی به صورت آنلاین از طریق سامانه سیمفا بررسی شده و پس از تایید این سامانه، خودرو به مرحله بعدی هدایت شده و پس از خوانش پلاک، گواهی مربوطه به صورت آنلاین صادر میشود. در صورتی که متقاضی دریافت معاینه فنی برتر هستید، باید به مراکز خاص این گواهی در شهر تهران و سایر کلانشهرها مراجعه کنید که سختگیریهای این مراکز بسیار زیاد بوده و در صورت موفقیت در دریافت آن، از تخفیفات ویژهای در موضوع طرح ترافیک برخوردار میشوید.











ای وای منم باید برم بگیرم.
قدیم با پول حل میشد متاسفانه الان بهتر شد باز