مکمل بنزین
رپورتاژ

بررسی تویوتا کمری مدل ۲۰۱۲

تویوتا مدل کمری را از سال ۱۹۸۳ تولید کرده و تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را به فروش رسانده است؛ تویوتا در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد اصلاحاتی روی کمری انجام داده است و طراحی آن را تجدید کرد. در نمایشگاه پرتلند اوریگان بر دو نکته‎ی فضای داخلی زیباتر و داینامیک رانندگی بهتر تأکید شد.

در کمری ۲۰۱۲، فولاد مستحکم‌تری به کار رفته، وزن آن ۸ کیلوگرم کمتر شده، سیستم فرمان بهتر شده و ساختار محکم‌تری دارد. این مدل جدید با سیستم تعلیق اصلاح شده خیلی بهتر مانور می‌دهد و احساس تعادل کامل را منتقل می‌کند، مدل se نسبت به le،xle  و مدل هیبریدی سیستم تعلیق بهتری دارد. تویوتا عنوان می‌کند کمری با هندلینگ بهتر،کاهش صدای داخل کابین و فضای بار زیباتر خریداران بیشتری را به خود جلب کرده است و کمری ۳ خودرو مختلف دارد: ۴ سیلندر پایه که طرفداران زیادی دارد، مدلse: ۴ سیلندر و ۶ سیلندر دارد که فرمان پذیری خوبی هم دارند چون سیستم تعلیق آن بهبود پیدا کرده است فرمان هم اصلاح شده و پدال تغییر دنده بر روی فرمان قرار گرفته که باعث می‌شود داینامیک رانندگی افزایش پیدا کند و سوم مدل هیبریدی است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و بسیار به مدل le جز در علامت روی آن و رنگ آبی لوگوی تویوتا شباهت دارد. باتری بخشی از فضای بار را اشغال کرده و دسترسی به صندلی عقب باریک‎تر شده است. در فضای داخل تویوتا هیبریدی هم تغییراتی مثل نشانگر سرعت و جنس متفاوت داخل کابین ایجاد شده است.

سیستم موتور خودرو کمری ۲۰۱۲ تغییر نکرده و موتور ۶V چهار سیلندر هیبریدی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و نسبت به قبل پیشرفت کرده و مصرف آن در شهر ۵.۴ لیتر و در بزرگراه ۶ لیتر است. موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۱ اسب بخار قدرت و شبیه به مدل قبلی انتخاب دیگری برای موتور کمری است که مصرف آن در شهر ۹.۴ لیتر و در بزرگراه ۶.۷ لیتر است. تمام موتورها بهبود پیدا کرده‌اند و موتور مدلxle، سه و نیم لیتری شش سیلندر که ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد و مصرف آن در شهر ۱۱ لیتر و در بزرگراه ۷.۸ لیتر است. پیشرانه‌های استاندارد ۶ سرعته اتوماتیک هستند و نسخه هیبرید سیستم انتقال قدرت cvt دارد، موتور قدرتمند آن ۶ سیلندر است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن زیر ۷ ثانیه است که قبلا ۸.۵ ثانیه طول می‎کشید.

بزرگ‌ترین تغییر در فضای داخل اتفاق افتاده است که به نسبت نسل قبل عالی است؛ پنل جلوی تمام مدل‌ها دور دوزی‌های زیبا دارد، صندلی‌های چرم گرمایشی، سیستم صوتی jbl، کیسه هوای صندلی‌های جلو و عقب که به طور کلی ۱۰ تا هستند، رابط گوشی آیپاد، سیستم entune که در گوشی‌های راننده‌ها قابل دسترس است، نرم افزار جهت یاب از جمله امکاناتی هستند که به آن اضافه شده‌اند. صندلی‌های عقب کمری همیشه فضای زیادی دارند و در مدل ۲۰۱۲ فضای جلوی زانو ۵ سانتی‌متر بیشتر شده است و فضای پا هم به اندازه کافی است، کفی‌ها هم کیفیت خوبی دارند، صندلی‌ها و درها محفظه نگهداری دارند اما پورت شارژ و ویژگی سه بار چشمک زدن با یک کلیک وجود ندارد. در این مدل سقف پانورامیک، کنترل‎های کنار فرمان، صندلی‎های گرمایشی در عقب و صندلی‎های تهویه دار در جلو، محفظه بزرگ روی کنسول بین دو صندلی جلو و داشبورد بزرگ وجود دارد. فضای بار مشابه مدل قبل است و برای افزایش فضای بار صندلی‌های عقب تا می‌شوند و یک تایر یدکی و زیر کفی خودرو قرار گرفته است. در مجموع می‌توان گفت کمری ۲۰۱۲ قدرتمندتر، لوکس‌تر و کم مصرف‌تر شده است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‎ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو تویوتا کمری مدل ۲۰۱۲ آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا