مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای داخلی در شان مردم ایران نیست؛ مشکل خودروسازان حل می‌شود

خودروهای داخلی که حالا بعضا قیمتشان به قیمت بعضی از خودروهای لوکس در دو سال گذشته رسیده و رکوردهای جدید را ثبت نموده است ولی همین خودروهای داخلی که حالا حداقل قیمتشان چیزی در حدود 40 تا 50 میلیون تومان وجه رایج مملکت است، به گفته یکی از نمایندگان مجلس در شان ملت ایران نبوده و به گفته وی، باید شان مردم حفظ شود و خودروسازان برای افزایش کیفیت محصولاتشان تلاش کنند.

به گزارش چرخان، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور و همچنین جلسه برگزار شده در مجلس به همین منظور گفت: جلسه‌ای در جلسه با حضور مسئولین وزارت صمت برگزار شد که در این جلسه مقرر شد تا بیش از پیش به خودروسازان اعتماد کنیم و همچنین به شرکت‌های دانش بنیان فرصت دهیم تا با تکیه بر توان داخلی اقدام به تولید قطعات تحریم شده نمایند.

خودروهای داخلیوی در ادامه با اشاره به موضوع رفع مشکل قطعات ناقص خودروهای باقیمانده در پارکینگ خودروسازان گفت: اصلی‌ترین موضوع این مشکل بحث تامین نقدینگی ارزی است که مقرر شد تا این موضوع حل شود و خودروهای ناقص نیز در بحث قطعات موردنیاز، تامین شوند. ما تعهد دادیم تا تا یکماه آینده خودروهای مذکور را به چرخه بازار و عرضه برگردانیم و تعهداتمان را در مقابل مصرف کنندگان عملیاتی کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما باید تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود. با توجه به صحبت‌های رئیس مجلس، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت و معدن با کمک بانک مرکزی قصد ساماندهی صنعت خودرو را دارند و قصد این نهادها بر خروج این صنعت از بن بست بوده و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است. همچنین مقرر شد که سوالات مطرح شده در جلسه مذکور تا دو هفته آتی پاسخ داده شده و به معاونت‌های مذکور تحویل داده شود.

خودروهای داخلی خودرو

وی در ادامه با اشاره به موضوع قیمت گذاری خودروهای داخلی و چالش‌های پیرامون آن گفت: یکی از مسائل اصلی جلسه بین مجلس و دولت همین بحث قیمت گذاری بود که نتیجه مشخصی نیز از آن حاصل نشد. باید در مورد قیمت گذاری به نتیجه برسیم و نتیجه نیز به کمیسیون‌ها ابلاغ شود و پس از بررسی‌های لازم در مورد نتیجه بحث آن انجام گردد.

همچنین در این رابطه ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون موضوع قیمت خودروهای داخلی و روند آن گفت: در تمام دنیا صنایع مختلف به صنعت خودروسازی وابسته هستند و طبیعتا رکود در این صنعت منجر به رکود در سایر صنایع وابسته می‌شود. خودروهای تولید داخل در شان مردم ایران و مشکلات فراوانی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و در این موارد شکی نیست ولی ما به عنوان نماینده مردم هستیم و باید از حقوق آنها دفاع کنیم.

وی در پایان با اشاره به دلایل هجوم نقدینگی به بازار خودروهای داخلی گفت: یکی از دلایلی که باعث شد 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت بازار خودرو سرازیر شود، اقدام ناشیانه بانک مرکزی در کاهش سود بانکی از 20 به 18 درصد بود و باعث افزایش قیمت غیرمنطقی در بازار شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا