مکمل بنزین
خبر

لکسوس GX 2020 با تغییراتی زیاد پس از یک دهه!

در حال حاضر، دومین نسل از خودروی شاسی‌بلند لکسوس GX با 10 سال در خط تولید بودن و به فروش رسیدن، یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که در خط تولید این شرکت لوکس ساز ژاپنی قرار دارد.

این شاسی‌بلند لوکس، در سال 2014 تغییراتی را ازجمله یک جلوپنجره بزرگ به‌علاوه چراغ‌های جلویی جدید LED و چراغ‌های روز جدید به خود دید که با مدل‌های سال‌های قبل از خود تفاوت داشت. شاید به همین دلیل یکسان ماندن تقریبی این خودرو و به‌روزرسانی نشدن‌های پیاپی باشد که لکسوس تصمیم گرفته برای سال 2020، یک مدل بازطراحی شده با تغییرات زیاد را به نمایش بگذارد.

در مقایسه با مدل فعلی GX، مدل سال 2020 این خودرو قرار است با جلوپنجره‌ای به‌مراتب جذاب‌تر و بزرگ‌تر و با زاویه‌بندی سه‌بعدی بیشتر ظاهرشده تا هم بتواند چهره تهاجمی‌تری را از خودرو به نمایش گذاشته و هم با دیگر شاخصه‌های طراحی که زبان طراحی لکسوس هستند، هماهنگی کاملی داشته باشد.

همچنین وجود چراغ‌های سه‌گانه LED در هر یک از چراغ‌های جلویی این خودرو توانسته با جلوپنجره، در بحث طراحی به‌خوبی هماهنگ باشد. البته این را در نظر داشته باشید که لکسوس، تنها یک تصویر از مدل 2020 این خودرو منتشر کرده و بقیه تصاویر متعلق به مدل 2019 خودروی GX هستند.

لکسوس GX 2020

همچنین در کنار پکیج‌های لاکچری و پریمیوم این خودرو که لکسوس آن‌ها را با امکانات خاصی برای مشتریانش در نظر گرفته است، بسته جذاب آفرود نیز در این خودرو برای مدل 2020 وجود خواهد داشت. این مدل آفرود از GX2020، با فن‌آوری‌هایی همچون، مانیتور بررسی چندگانه زمین و مانیتورهای با دید پانورامیک با دوربین‌های مخصوص راننده و سرنشینان، خنک‌کننده سیستم انتقال قدرت، محافظ مخزن سوخت خودرو و همچنین کنترل میزان لغزش خودرو روی جاده‌های آفرود برای علاقه‌مندان به این نوع از خودروهای به تولید خواهد رسید.

مانیتور بررسی چندگانه زمین و مانیتورهای دید پانورامیک این قابلیت را به خودرو می‌دهند تا بسته به نوع جاده، خاکی، گلی، سنگ و یا شن، بتواند قدرت و راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد. این سامانه پیشرفته می‌تواند میزان چرخش چرخ‌های خودرو را به‌وسیله تنظیم خودکار قدرت موتور، کم یا زیاد کرده و از این طریق، کشش خودرو را به بهترین شکل ممکن ارائه نماید.

همچنین با این دوربین‌ها و مانیتورها، راننده و سرنشین جلو می‌توانند، نمایی از جلو، عقب، کناره‌های خودرو و حتی زیر سطح خودرو نیز داشته باشند؛ اما سیستم کنترل میزان لغزش، به این منظور طراحی‌شده است تا بتواند در سرعت‌های پایین در جاده‌های آفرود، سرعت خودرو را به‌طور خودکار در یک محدوده خاص حفظ کرده تا اجازه بدهد که جعبه‌دنده در محدوده‌های پایین خودکار کند.

در قسمت قوای فنی نیز، درست مانند مدل قبلی، این شاسی بلد لوکس، یا یک موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری که توانایی تولید 301 اسب بخار قدرت و 446 نیوتون متر گشتاور را داشته به میدان خواهد آمد. قدرتی که از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته تغییر پیاپی به چهارچرخ خودرو منتقل خواهد شد.

همچنین لکسوس، در مدل 2020 از مسائل ایمنی نیز غافل نشده و قرار است GX 2020 را با سیستم‌های ایمنی همچون، سیستم هشدار قبل از برخورد به همراه تشخیص عابر پیاده، هشدار عبور از خطوط جاده و کروزکنترل راداری دینامیکی هوشمند ارائه دهد. قیمت پایه این خودرو نیز 52,505 دلار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا