مکمل بنزین
اخبار خودروداخلی

داخلی سازی پژو 301 و حواشی آن؛مقصر کمبود قطعه کیست؟

پژو 301 از جمله خودروهای فرانسوی است که با توجه به توافق برجام در برنامه تولیدی ایران‌خودرو قرار گرفت و البته بنا بر دلایل مختلف توفیق چندانی در زمینه تولید در کشورمان نداشت. با خروج آمریکا از برجام عملا تولید این خودرو همانند سایر خودروهای خارجی مانند پژو 2008 به مشکل بزرگی برای ایران‌خودرو تبدیل شدند که البته این خودروساز حالا در تلاش برای تولید داخل کردن این خودرو بوده و باید دید که آیا تولید این خودرو بدون حضور شریک فرانسوی موفق می‌شود؟

به گزارش چرخان، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید خودروهای تولید مشترک این شرکت گفت: برنامه تولید پژو 301 بدون حضور شرکت پژو انجام شده و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته گرفته است که به تولید انبوه رسیده و به زودی اطلاع رسانی‌های لازم در این رابطه صورت خواهد گرفت. البته باید در زمینه تولید قطعات نیز برنامه ریزی‌ها و اقدامات به گونه‌ای انجام شود که خط تولید متناسب با پژو 301 عملیاتی گردد.

لیست نمایندگی شرکت ايکاپ برای پژو 2008 ،پژو 508 و پژو 301 (بروزرسانی:مهر 97)وی در پاسخ به سوالی پیرامون ادعایی پیرامون غیر واقعی بودن نیاز به قطعه برای تکمیل خودروهای ناقص خودروسازان گفت: گزارش پیرامون این موضوع به دست ما نرسیده و البته ما منکر این نیستیم که احتمالا عده‌ای خودرو خریداری کرده و انبار کرده باشند و ما نیز به صورت جدی به دنبال پیگیری و مقابله با این موضوع هستیم.

وی در ادامه به دلایل ایجاد وضعیت حال و حاضر پیرامون کمبود قطعه و سایر موارد در صنعت خودروسازی کشور گفت: به طور کلی گزارشی در مورد احتکار خودروسازان به ما نرسیده است ولی در صورتی که خودروسازان قبل از بحران اقدام به ثبت سفارش لازم می‌کردند طبیعتا با مشکلات این چنینی روبرو نمی‌شدند. در برهه‌ای از زمان با این موضوع روبرو بودیم که با توجه به سیاست‌های ارزی وارد کردن قطعه از تولید آن به صرفه‌تر بود و به طور کلی افراد را به سمت واردات سوق می‌داد. البته محدودیتی هم در مورد واردات نداشتیم و واردات ارزان‌تر از تولید داخل تمام میشد.

  خدمات رایگان به محصولات ایکاپ

برنامه‌ریزی سایپا برای افزایش فروش چری تیگو X3معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه گفت: به منظور داخلی سازی تولیدات و افزایش توان تولید داخل برنامه‌هایی اخصا شد و به صورت هفتگی روند پیشرفت آن نیز پیگیری شد که بعضی از آنها در سال 97 به اتمام رسید که منجر به صرفه جویی 40 میلیون دلاری در ایرانخودرو و 37 میلیون دلاری در سایپا گردید.

وی در ادامه افزود: در صورتی که بتوان نیاز صنعت را در داخل کشور تامین کرد، کسی به دنبال واردات نمی‌رود و ما با توجه به نیازهای کلی کشور و وضعیت تولید داخل، محدودیت‌هایی برای واردات قرار دادیم و در بسیاری از موارد نیز ممنوعیت اعمال کردیم که این فضا باعث شده تا تولید داخلی رونق بگیرد و مستعد رشد خوبی باشد. در صورتی تولید داخلی رونق بگیرد و افزایش پیدا کند قطعا منجر به اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود. برنامه‌هایی برای ترخیص خودروهای باقیمانده در پارکینگ خودروسازان تدوین شده است که البته ایران‌خودرو در تعطیلات خرداد ماه چیزی در حدود 16 هزار دستگاه از این خودروها را روانه بازار نمود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا