مکمل بنزین
خبرداخلی

بازار خودرو خالی از خریدار شده است؛ قیمت‌ها و دلالان هنوز مقاومت می‌کنند!

طبیعتا وجه تسمیه بازار به این دلیل است که خریدار و فروشنده در آن حضور پیدا کرده و اقدام به معامله جنس و مال خاصی بکنند که حقیقتا به گواه بسیاری از فعالان بازار و همچنین مسئولین مربوطه در حال حاضر، بازار خودرو از این قاعده پیروی نمی‌کند و نسبت خریدار و فروشنده بسیار نامتناسب است. البته در آن سوی این قضیه مقاومت قیمتی دلالان را شاهد هستیم که با تمام تلاش در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند!

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت این روزهای بازار خودرو گفت: از جمله دلایلی که باعث شده تا روند کاهشی قیمت در بازار را شاهد باشیم، کاهش قیمت نسبی ارز بوده و از سوی دیگر اخبار مربوط به عرضه خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان است که همگی از جمله دلایل این کاهش قیمت است.

خودروهای داخلی بازار خودرووی در ادامه افزود: روز گذشته شاهد این موضوع بودیم که قیمت خودروها در حدود 1-2 میلیون تومان کاهش پیدا کرد ولی در عمل خریداری در بازار وجود نداشت. به طور مثال روز گذشته پژو 405 با قیمت 80 میلیون و 500 هزار تومان و پراید 11 با قیمت 49 میلیون و 500 هزار تومان و سمند نیز 85 میلیون تومان قیمت گذاری شد ولی در عمل خریداری در بازار وجود نداشت. در صورتی که خریداران عجله‌ای برای خرید خودرو نداشته باشند، همین خودروها با قیمت‌های کمتر از طریق چانه زنی نیز قابل خرید است.

وی در ادامه با اشاره به دلایل گرانی‌ها در بازار خودرو گفت: با توجه به موج کاذب گرانی‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری باعث شد تا عده‌ای سرمایه‌های خود را به سمت این بازار بیاورند که همین موضوع باعث ایجاد نابسامانی در بازار شد. کاهش نسبی که در نرخ ارز رخ داد و همچنین ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار باعث شده تا عده‌ای که به منظور سودجویی و بورس بازی وارد بازار شده بودند، اقدام به خارج کردن خودرو از پارکینگ کرده و آنها را به بازار عرضه کنند.

خودروهای داخلی بازار خودرورئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه به موضوع تاثیر خودروهای پارک شده خودروسازان بر بازار خودرو اشاره کرد و گفت: گزارشاتی پیرامون خودروهای ناقص موجود در پارکینگ خودروسازان و اخبار مربوط به تکمیل و راهی شدن این خودروها به بازار باعث شده تا بورس بازان این پیش را در مورد بازار داشته باشند که به زودی با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد و نسبت به عرضه خودروهایشان تعجیل کنند.

موتمنی در ادامه گفت: در صورتی که عرضه خودرو به بازار به اندازه کافی صورت بگیرد شاهد کاهش بیش از پیش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود. در مورد اخباری که پیرامون ورشکستگی شرکت‌ها و همچنین قیمت تمام شده خودروهای تولیدی خودروسازان و اظهار نظرهای بعضی از افراد نیز باید گفت که این اخبار صرفا بار منفی داشته و موجب التهاب در بازار خودرو می‌شود. بایستی شفاف سازی و نظارت‌ها ادامه دار باشد تا بازار با تحریک  آشفتگی مواجه نشود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا