مکمل بنزین
گوناگون

اگر لندروور،خودروی ماه نورد می ساخت چه شکلی می شد؟

ناسا و شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس ایکس ایلان ماسک، تمرکز خود را بر روی کاوش کره مریخ گذاشته و تلاش زیادی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، از این سیاره منظومه شمسی و همچنین کاوش روی آن می‌کنند.

حالا اگر ناسا و این شرکت‌های پیشتاز فضایی بخواهند از وسیله نقلیه‌ای برای گشت‌وگذار روی مریخ استفاده کنند، استفاده کردن از یک لندروور نیز ایده چندان بدی نخواهد بود.

همان‌گونه که می‌دانید، خودروساز بریتانیایی لندروور، تعدادی از بهترین خودروهای آفرود و قدرتمند را در جهان تولید می‌کند. لندرووهایی که حتی نسخه‌های قدیمی آن در ایران نیز امتحان خود را به‌خوبی پس داده و توانسته‌اند در هر شرایط مشکلی خود را اثبات کنند؛ اما چه می‌شود اگر این شرکت بخواهد از تجربه و تخصص خود درزمینهٔ ساخت خودروهای آفرود استفاده کرده و وسیله نقلیه‌ای بسازد که بتواند سطوح ناشناخته و ناهموار کره مریخ را بپیماید.

درست در همین طرح مفهومی که حاصل تفکر و به تصویر کشیدن ذهنیت آقای الکسی اندریف است، می‌توانیم حدود طراحی یک خودروی جدید مریخ‌نورد از طرف لندروور را این‌گونه متصور شویم.

طرح مفهومی آقای اندریف، یک خودروی برقی است که می‌تواند فضای کافی برای جابجا کردن چهار فضانورد را درون خود داشته باشد. خودرویی که همچنین می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های خود، مأموریت‌های متفاوتی را بسته به نیاز فضانوردان به انجام برساند. برای مثال، این خودرو می‌تواند درون خود کمک‌های اولیه و داروهای موردنیاز فضانوردان را در مکان مخصوصی که برای آن تعبیه‌شده است، جای دهد.

البته این تمام ماجرا نبوده و طرح مفهومی شرکت لندروور علاوه بر جابجایی وسایل دارویی و خود فضانوردان، می‌تواند در صورت نیاز، با دانه‌هایی برای کاشت سبزیجات و گیاهان همراه شده و آن‌ها را بر روی زمین بپاشد. این خودرو همچنین می‌تواند با اضافه کردن یک قطعه جدا روی آن، اکسیژن موردنیاز فضانوردان را به هرجایی که دوست دارند، حمل کند. همچنین تایرها و لاستیک‌های این لندروور می‌توانند با موتورهایی جابجا شوند که قابلیت بلند شدن و فرود آمدن عمودی را نیز به این وسیله می‌بخشند.

خودرویی شبیه این طرح، احتمالاً تا سال‌های سال تبدیل به واقعیت نشوند. شاید زمانی در قرن آینده، انسان‌ها بتوانند روی کره مریخ ساکن شده و روی آن با چنین خودروهای جذابی، رفت‌وآمد کنند. خودروهایی که در حال حاضر، چیزی بیشتر از یک طرح مفهومی و یا داستان علمی تخیلی نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا