مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و X5 M و X6 M با قدرت 617 اسب بخار رونمایی شدند

بی ام و باواریایی به‌تازگی از خودروهای شاسی‌بلند و جذاب X5 M و X6 M مدل 2020 خود رونمایی کرده است.با نگاهی به زیر کاپوت این دو شاسی‌بلند تازه‌وارد می‌توانیم شاهد یک قلب تپنده 4.4 لیتری موسوم به توئین پاور توربو باشیم که با 8 سیلندر خود می تواند 592 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده منتقل کند.

موتوری که به یک سیستم انتقال قدرت 8 سرعته استپ ترونیک متصل شده و می تواند قدرت تولیدی خود را از طریق این سیستم به چهارچرخ خودرو (AWD) و به سیستم‌های دیفرانسیل فعال خود بانام Active M منتقل کند.این موتور که در هر دو مدل جدید یافت می‌شود،X5 M و X6 M را قادر می‌سازد تا بتوانند زمان شتاب گیری از حالت سکون تا رسیدن به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت را در 3.9 ثانیه، به دست آورند. همچنین هر دو مدل به‌صورت الکترونیکی، سرعتشان بر روی عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدودشده اما نسخه گران‌تر این مدل‌ها که بانام بسته M Driver شناخته می‌شود، می تواند نهایت سرعت 290 کیلومتر بر ساعتی را برای راننده و سرنشینان خود به ارمغان بیاورد.همچنین برای کسانی که به دنبال نسخه‌های قدرتمندتری از این شاسی‌بلند های جدید بی ام و هستند، این شرکت موتور به‌روزرسانی شده‌ای را مهیا کرده است که می تواند 617 اسب بخار قدرت را در کنار 750 نیوتون متر گشتاور تولید کند. همچنین زمان شتاب صفرتا صد به 3.8 ثانیه در این نسخه کاهش پیداکرده ولی سرعت نهایی کماکان، همان عددهای سابق هستند.

جدای از بحث فنی و موتوری این دو خودروی جذاب، باید به قسمت عملکردی آن‌ها نیز اشاره کرد که بی ام و، بر روی آن‌ها سیستم تعلیق مدرن و تطبیقی را سوار کرده است که می‌توانند در جاده‌های متفاوت، ثبات خودرو و سرنشینان را به‌خوبی حفظ کنند و کمترین نیرو را به سرنشینان وارد کنند.

ازآنجایی‌که سرعت نهایی این دو شاسی‌بلند و زمان شتاب گیری آن‌ها عددهای بسیار عالی و قابل قبولی هستند، پس بی ام و برای سیستم ترمزگیری نیز از شش عدد پیستون صفحه ترمز 395 میلی‌متری برای لاستیک‌های جلویی و دیسک‌های 380 میلی‌متری برای لاستیک‌های عقب، استفاده کرده است.

در بحث ظاهری نیز، مطابق تصاویر، چهره آن‌ها تهاجمی‌تر شده و یک جلوپنجره بازبینی‌شده جدیدتر به همراه آینه‌های کناری که ضریب آئرودینامیک خودرو را افزایش می‌دهند، استفاده‌شده است. همچنین در قسمت عقب خودرو نیز می‌توانیم خروجی‌های اگزوز چهارگانه‌ای را مشاهده کنیم که با صدای غرش موتور، می‌توانند حس رانندگی با یک شاسی‌بلند قدرتمند بی ام و را در صاحب خود، زنده کنند.

در کشور آمریکا، این مدل‌های جدید، بهار سال آینده به فروش خواهند رفت. بی ام و قیمت پایه برای X5 M را 105,100 دلار و برای نسخه کامپتیشن X5 نیز 114,100 دلار در نظر گرفته است.X6 M نیز در نسخه معمولی خود باقیمت بالاتر 108,600 دلار و در نسخه بالاتر کامپتیشن، باقیمت پایه 117,600 دلار به فروش خواهند رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا