مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی اونتادوری که یک پدر برای پسرش با چاپگرسه بعدی ساخته است!

در بازارهای جهانی، هرکسی که خواهان خرید یک نمونه جدیدی از خودروی جذاب و قدرتمند ایتالیایی لامبورگینی اونتادور باشد، باید خود را برای پرداخت حداقل پول 400,000 دلار، برای ارزان‌ترین نسخه آن آماده کند.

این مقدار پول زیاد می‌تواند، برای صاحب خود یک اونتادور S چهارچرخ محرک (AWD)، چهارچرخ فرمان پذیر، سیستم تعلیق فعال و دینامیک و همچنین قدرت بی‌نظیر 740 اسب بخار که از یک موتور هیولایی V12 استخراج می‌شود را خریداری نماید. اگرچه این لامبورگینی اونتادور ساخته‌شده توسط این پدر، هیچ‌یک از امکانات فوق را ندارد و درواقع حتی یک نمی‌توان گفت که یک اونتادور نیز است اما هیچ‌گاه چنان قیمت بالایی مانند نسخه واقعی نداشته و به‌وسیله یک‌راه خلاقانه و جدید نیز تولیدشده است.

این خودرو درواقع حاصل تلاش یک پدر بلندپرواز است که به یک پرینتر سه‌بعدی دسترسی داشته و قصد او نیز، برآورده کردن آرزوی پسرش بوده است. زاندر باکوس (Xander Bakus)، یک نوجوان 11 ساله عاشق لامبورگینی است که دربازی‌های کامپیوتری با خودروی اونتادور بازی کرده و از پدرش خواسته است که بتوانند در دنیای واقعی، یکی از این اونتادورهای جذاب را بسازند. پدر این پسر، یعنی استرلینگ نیز برای برآورده کردن آرزوی پسرش و بلندپروازی خود، محصولی را تولید کرده که می‌بینید.

البته این را هم باید گفت که این لامبورگینی دست‌ساز، حاصل کار تنها یک پدر بی‌تجربه و تنها بلندپرواز نبوده است؛ زیرا استرلینگ پدر این پسر 11 ساله، یک فیزیکدان بوده و این نکته به این معناست که او با اعداد و ارقام و فرمول‌ها آشنایی کاملی دارد. این شغل او توانسته کمک شایانی برای اندازه‌گیری قطعات مختلف اونتادور برای هرچه شبیه‌تر شدن به نسخه اصلی این خودرو باشد.

همان‌گونه که ممکن است تاکنون حدس زده باشید، بدنه پلاستیکی این اونتادور، توسط پرینتر سه‌بعدی در مراحل مختلفی ساخته‌شده و سپس به یکدیگر چسب کاری و متصل شده است. همچنین تمامی قطعات این خودروی دست‌ساز، برای بالا رفتن استحکام خود، با فیبر کربن نیز ترکیب‌شده‌اند.

اگرچه این لامبورگینی دست‌ساز، آن موتور 12 سیلندر لامبورگینی را ندارد اما زیر کاپوت آن، یک موتور 8 سیلندر متعلق به شورلت کوروت، خوابیده است. پس در کل، می‌توان اقدام این پدر خلاق و پرتلاش را برای خواسته پسرش، یک حرکت عالی و حتی الهام برانگیز برای کودکان دیگر به‌منظور آشنایی بیشتر با ریاضیات، علم مهندسی و علوم مختلف دانست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا