مکمل بنزین
تحلیلیخبر

قیمت خودروهای داخلی در روند صعودی باقی می‌مانند؟

بازار خودروهای داخلی این روزها روند نزولی چندماهه اخیر خود را از دست داده و البه این به معنی بازگشت گرانی‌های یکسال اخیر نیست! اما به هر ترتیب دیگر خبری از تیبای زیر 50 میلیون تومان نیست و پراید نیز نزدیک به 40 میلیون تومان به فروش نمی‌رسد ولی سوالی که اینجا مطرح می‌شود که چرا زوند نزولی متوقف شد و روند صعودی به بازار برگشت؟

به گزارش چرخان، کارشناسان بازار نظرات مختلفی پیرامون روند قیمتی خودروهای داخلی دارند که البته بخشی از این کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت فعلی به صورت مقطعی بوده و به زودی این روند به حالت چندماه اخیر خود باز خواهد گشت. بخشی دیگر از کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت ناشی از عملکرد خودروسازان بوده و تا زمانی که این شرکت‌ها بهبودی در روند فعالیت خود ایجاد نکنند، روند صعودی قیمت خودروهای داخلی نیز ادامه خواهد داشت.

خودروهای داخلیبخشی از کارشناسان که معتقد به بازگشت قریب الوقوع این روند به حالت چندماهه اخیر خود هستند، دلایلی را مطرح می‌کنند که از جمله آن می‌توان به عرضه خودروسازان اشاره کرد که طبق اخبار منتشر شده از این سوی این شرکت‌ها به زودی هزاران خودروی ناقص موجود در پارکینگ این شرکت‌ها روانه بازار خواهد شد و تعهدات سال گذشته این خودروسازان را پاسخ خواهد داد.

از دیگر دلایلی که این کارشناسان مطرح می‌کنند مساله دخالت سودجویان و دلالان بازار است که به صورت تصنعی اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند و آخرین تلاش‌های خود را برای فروختن خودروهای روی دست مانده‌شان انجام می‌دهند. این کارشناسان به سازمان‌های نظارتی توصیه می‌کنند که با ورود به این موضوع، مدیریت لازم را در بازار خودروهای داخلی انجام داده و از این نوع دستکاری‌ها جلوگیری نمایند.

همچنین در مقابل بعضی دیگر از کارشناسان می‌گویند که وضعیت قیمتی فعلی در بازار حاصل عملکرد و یا حتی خواسته خودروسازان است. آنها می‌گویند که سایپا و ایران‌خودرو با مشاهده عدم استقبال مناسب مشتریان از طرح‌های فروش و پیش فروش این شرکت‌ها اقدام به بهم ریختن بازار کرده‌اند و عاملان خود را در بازار تحریک نموده‌اند تا قیمت‌ها از روند نزولی خود بازگشته و مشتریان برای خرید مستقیم از کارخانه تهییج شوند.

از جمله دلایل استدلال کارشناسان مذکور، این است که خودروسازان از سوی وزارت صنعت مکلف به پیش فروش و دریافت نقدینگی لازم از بازار شده‌اند و فعلا خبری از تسهیلات 7 هزار میلیارد تومانی وعده داده شده نیست و خودروسازان برای تامین این نقدینگی دست به تخریب بازار می‌زنند. البته بدیهی است که این استدلال‌ها صرفا نظر شخصی بعضی از کارشناسان بوده و چرخان به عنوان یک رسانه نقش نقل کننده این نظرات را دارد.

ایران‌خودرو و سایپا خودروسازان فروش فوری سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرو فروش فوریگفتنی است که این گفته‌ها در حالی است که سایپا و ایران‌خودرو در تحویل تعهدات خود به شدت مشکل دارند و بعضا تاخیرهای چندماهه را حتی در مورد فروش‌های فوری این دو شرکت شاهد هستیم. گزارش‌های واصله به تحریریه چرخان نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد علی‌الخصوص در گروه خودروسازی سایپا تاخیر به موقع معنی نداشته و از چند روز تا چند هفته و ماه نیز تاخیر وجود دارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آره کلا هر جا کار به جاهای باریک می کشه چرخان فقط حرف بقیه رو نقل قول می کنه

  2. واقعا باید خجالت بکشید خودرو اسمش بزارید من پرشیا خریدم ۳۵تومن صفر سه سال سوار شدم خریدن۷۵
    این یعنی چی
    خداوکیلی آشغال ترین ماشین های چینی از ایرانی بهتره
    ملت و به کشتن دادین با پراید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا