مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

طرح‌های مفهومی رازگونه فوق جذاب بوگاتی که هیچ‌گاه به مرحله تولید نرسیدند!

برندهای کمی مانند بوگاتی در دنیا وجود دارند که بخواهند قدرت، جسارت، علم مهندسی و طراحی خود را تا سرحد اعلا، روی کار آورده و آن را تبدیل به یک شاهکار هنری-مهندسی نمایند. خودروساز فوق خاص و البته فوق گران قیمت فرانسوی که امروزه توسط شرکت فولکس واگن آلمان اداره می شود، در طول تاریخ جذابش، توانسته بهترین نمونه‌های خودروها را چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ سرعت و قدرت، به تولید برساند.

اما جالب است بدانید که این شرکت، علاوه بر ابرخودروهایی مانند ویرون، شیرون و نمونه‌های معرفی‌شده جدیدش، خودروهایی هم داشته که هیچ گاه به مرحله تولید نرسیده اند.

برنامه معروف تاپ گیر (Top Gear)، به‌تازگی، سری به این شاهکارهای کلاسیک و حتی مدرن بوگاتی زده که هر یک از آن‌ها می‌توانند به‌نوبه خود، چندین جلد کتاب را به نام خود ثبت کنند.

اولین خودرو در این فهرست، بوگاتی آتلانتیک است. این خودرو، یک نمونه مدرن از نمونه کلاسیک بوگاتی 57 آتلانتیک مربوط به سال 1936 بوده که بوگاتی قصد داشته آن را در نمایشگاه موسوم به پبل بیچ Pebble Beach) 2015) به نمایش بگذارد اما به خاطر قضیه دیزل گیت (Diesel Gate) یا همان رسوایی محیط زیستی فولکس واگن در آن سال ها، این رونمایی لغو شد.

یک سال و نیم از آن تاریخ گذشت و این خودرو با یک موتور V8 همراه شد که در کنار این قلب تپنده بنزینی، یک موتور برقی نیز که از پورشه تایکان گرفته‌شده بود، آن را همراهی می‌کرد. شاید بتوان گفت از آن طرح‌های مفهومی بوگاتی که هیچ گاه به مرحله تولید نرسیدند، بوگاتی آتلانتیک مدرن، نزدیک ترین خودرو به مرحله تولید قرار داشت. شاید اگر فولکس واگن آن رسوایی را نداشت، اکنون بوگاتی، این خودرو را نیز در خطر تولید خود میدید.

  فولکس‌ واگن پاسات با طراحی جدید در سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌شود

طرح مفهومی بعدی در این فهرست نیز، بوگاتی ویرون بارچتا (Barchetta) است. این خودرو نیز یک مدل جذاب از طرف خودروساز فرانسوی بوده که یک نمونه کوپه محسوب شده و مانند دیگر خودروهای جذابی همچون فراری مونزا (Monza) و مک لارن الوا (Elva) بوده است. این خودرو، در زیر کاپوت خود، همان موتور معروف بوگاتی یعنی قلب تپنده 16 سیلندر (W16) با چهار توربوشارژ را مشاهده می‌کرد؛ اما زمانی که این خودرو می‌رفت تا به مراحل پایانی برای تولید شدن خود برسد، بوگاتی تصمیم خود را عوض کرد و آن را به مرحله تولید نرساند.

آخرین خودرو یا همان طرح مفهومی این لیست نیز بوگاتی رمبرانتRembrant) 2015) بوده است که با موتور بوگاتی شیرون یعنی همان 16 سیلندر 4 توربو همراه شده بود. نام این خودرو نیز از روی برادر جوان تر اتوره بوگاتی (Ettore Bughatti) گرفته‌شده بود. (اتوره بوگاتی، موسس این برند بوده است).

درست مانند شیرون، این خودروی جذاب بوگاتی نیز، با سیستم پیشران چهارچرخ محرک (AWD) رانده می شد که طراحی کشیده، زاویه‌دار و متفاوت آن، می‌توانست برگ جدیدی را در تولیدات بوگاتی باز کند.

شاید حیف باشد که هیچ گاه، دنیا این خودروهای جذاب و منحصربه‌فرد بوگاتی را به صورت نهایی به خود ندیده است. خودروهایی که هیچ گاه نتوانستند بر روی جاده‌های کشورهای مختلف، قدرت هیولایی خود را به نمایش بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا