مکمل بنزین
گوناگونخبر

خریداران خشمگین چینی؛ تسلاهای آمریکایی بهتر از نمونه های چینی هستند!

گاهی اوقات در همین صنعت جذاب و پرهیاهوی خودرو، اتفاقاتی رخ می‌دهد که ممکن است کمی عجیب به نظر برسند. در سال‌های اخیر، کسی شکی ندارد که شرکت آمریکایی تسلا، برترین و پیشتازترین برقی ساز جهان است. اگرچه دیگر شرکت‌های جهانی نیز مانند پورشه، فورد، جنرال موتور، مرسدس بنز و چندین شرکت بزرگ و کوچک دیگر در کشورهای مختلف، سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی این نوع از پیشرانه‌ها و خودروها انجام داده‌اند، اما بازهم زمین برتر، در حال حاضر برای تسلا است.

البته بدون شک در آینده معادلات تغییر خواهد کرد. ولی برای زمان حال حاضر، ابر کارخانه موسوم به گیگافکتوری 3 این شرکت در شانگهای چین، می‌خواهد تا ساحل گستره محصولات این شرکت را در سراسر جهان، بیش‌ازپیش گسترش دهد.

Tesla model Y - تسلا مدل Yکارخانه جدید واقع‌شده در شانگهای این شرکت، به این منظور احداث‌شده است که خط تولید تسلا مدل 3 و نمونه جدید تسلا مدل Y را برای خریداران جهانی، تولید کند. اگرچه به نظر می‌رسد که هردوی این خودروها که در چین تولید می‌شوند باید با همین مدل‌های تولیدی در آمریکای شمالی و اروپا، یکسان باشند اما انگار نظر خریداران چینی چیز دیگری است.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری رویترز، وزیر صنعت چین از شرکت تسلا خواسته است تا در راستای شکایت‌های مشتریان چینی، بررسی کند که چه تغییراتی در نسخه‌های چینی این خودروها نسبت به دیگر کارخانه‌های خارج از چین این برند، وجود دارد.

 

Tesla model Y - تسلا مدل Yدرواقع بر اساس ادعاهای خریداران چینی، تسلا چیپست های (chipset) کامپیوتری پیشرفته‌تری را در خودروهای تولیدی اروپا و آمریکا نسبت به چین استفاده می‌کند. درواقع این افراد گفته‌اند که واحدهای کنترلی قرارگرفته روی این خودروها، چیپست های HW2.5 بوده که در خارج از چین، با نمونه‌های HW3.0 تولید می‌شوند. نسخه جدیدتر این چیپست ها یا همان نسخه 3.0، برای رانندگی آپشنال در حالت تمام‌خودکار یا همان حالت خودران، ضروری هستند.

البته تسلا هم به خریداران عصبانی چینی گفته است که دلیل قرار دادن این چیپست های نسل قدیمی‌تر در نسخه‌های تولیدشده در چین، به خاطر کمبود زنجیره تولید و توزیع قطعات بوده است که مجبور شده تا نمونه‌های کمتر پیشرفته را جایگزین نسخه HW3.0 کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا