مکمل بنزین
گوناگونخبر

لینگ بائو باکس، یک خودروی آشنای چینی!

چینی‌ها هنوز هم کپی می‌کنند و اکنون نوبت خودروهای معروف مینی فرارسیده است. استارتاپ چینی با نام Jemmell  رسما اولین مینی ماشین الکتریکی خود را با نام Lingbao BOX را معرفی کرد. Jemmell New Energy در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند و در جیانگ سو چین مستقر شده است.

این شرکت در آوریل 2019 ، توانست مجوز تولید خودرو با انرژی‌های جدید (اتومبیل های مسافری  وسایل نقلیه تجاری) را کسب کند و یکسال بعد یعنی در آوریل سال 2020، برند اتومبیل‌سازی Lingbao به طور رسمی راه اندازی شد. از نظر ظاهری ، طراحی کلی Lingbao BOX نمره خوبی دریافت نمی‌کند و ضعف‌های زیادی دارد. در جزئیات شبیه به یک ماکت ناقص از خودروهای مینی می‌باشد که هنوز به بلوغ نرسیده است. تناسب اندامی این خودروی کوچک هم نسبت به نمونه اصلی خودروهای مینی تفاوت زیادی دارد.

تنها نقطه قوت این خودرو را می‌توان رنگ‌آمیزی آن دانست و ضعف جدی در قسمت انتهایی خودرو، واقعا جای شکی را باقی نمی‌گذارد که این یک اسباب‌بازی به‌درد نخور است. چراغ‌های دایره‌ای ساده که هیچ تنوعی ندارند و هیچ بخش جذابی در قسمت تحتانی دیده نمی‌شود. طول ، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب 3460/1475 / 1615 میلی متر است و فاصله محوری آن نیز 2455 میلی متر است. در مورد فضای داخلی ، Lingbao BOX بهتر ظاهر می‌شود و کمی امیدوارکننده است و طراحی چند رنگ آن را می‌توان دوست داشت. این خودرو همچنین به یک فرمان چند منظوره و یک صفحه نمایش ال سی دی نیز مجهز شده.

از نظر قدرت، این ماشین به موتور تمام الکتریکی با حداکثر توان 61 اسب بخار مجهز خواهد شد. گشتاور اوج 150 نیوتن متر و متصل به یک باتری لیتیوم 17.69 کیلووات ساعت است و با یک بار شارژ 150 کیلومتر را طی می‌کند. باکس می‌تواند بعنوان یک خودروی شهری در چین که ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت فراوانی دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا