مکمل بنزین
خبر

Venucia XING یک شاسی‌بلند جدید برای بازار چین

سرعت تولید خودروهای چینی را می‌توان به صنعت سینمای هند تشبیه کرد که هر دو در تولید،‌ آمار عجیبی دارند. این روزها برندهای چینی یکی بعد از دیگری سر از خاک بیرون می‌آورند و محصولات آنها نیز از لحاظ ظاهری، قابل قبول هستند.

به تازگی، یعنی در تاریخ 7 آوریل، Venucia XING رسما پیش فروش محصول جدید خودر را با قیمت 110،000-150،000 یوان (15582 دلار آمریکا – 21248 دلار آمریکا) آغاز کرد و قرار است خودروهای خود را یکی بعد از دیگری در تاریخ 23 آوریل تحویل دهد. نام “Xing” به زبان چینی “星” است و در واقع به معنای “ستاره” بوده و در طراحی این مدل نیز سعی شده این نام دیده شود. این خودرو جدید بر اساس آخرین پلت فرم VSA-L Venucia ساخته شده و از نظر ظاهری می‌توان تفاوت زیادی را با سایر مدلهای موجود ونوسیا دید.

به طور خاص، این ماشین جدید به سبک طراحی ماشین مفهومی V که قبلاً نمایش داده شده بود، نزدیک است و می‌تواند نمره خوبی از لحاظ ظاهری مخصوصا در نمای جلویی دریافت کند. طراحی مشبک V-Galaxy ، با چراغهای جلو کشیده در دو طرف و جزئیات دقیق دیگر نشان می‌دهند که طراحی، زمان زیادی برای برای Xing، صرف کرده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4691/1905 / 1694 میلی متر است و فاصله محوری آن نیز به 2756 میلی متر می‌رسد.

در قسمت داخلی، طراحی کابین با خطوط ساده کنسول میانی، بسیار لایه لایه به نظر می‌رسد. این خودرو جدید همچنین مجهز به یک فرمان چند منظوره تخت سه پره بوده و در کنار اینها از صفحه نمایش ال سی دی کنترل عمودی 15.6 اینچی پنل پشت فرمان LCD 12.3 اینچی بهره می‌برد.

صندلی‌ها و روکش درب‌ها از شبکه بندی جذابی برخوردارند. از جمله تجهیزات رفاهی محصول جدید چشم بادامی‌ها می‌توان به صندلی‌ها گرمکن‌دار به همراه سیستم ماساژ هوشمند، کنترل عابران پیاده، ترمز خودکار و سیستم اتوپارک اشاره کرد. این خودرو با چند موتور عرضه می‌شود که موتورهای توربوشارژ 1.5 لیتری و دو گزینه قدرت 1.5 تنفس طبیعی و 1.5L + 48V ترکیبی آنها را تشکیل می‌دهند. حداکثر قدرت موتور 190 اسب بخار است. در سیستم انتقال نیرو از جعبه دنده 6 سرعته و گیربکس 7 سرعته دو کلاچ بهره گرفته شده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا