مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تویوتا موتورهای 6 سیلندر توربو را جایگزین 8 سیلندرها خواهد کرد

خودروساز ژاپنی نام‌آشنا، قرار است به‌زودی موتورهای 8 سیلندر (V8) خود را بازنشسته کرده و به‌جای آن‌ها، در محصولات تولیدی‌اش، از موتورهای 6 سیلندر با سامانه توربوشارژ دوقلو، استفاده نماید. این‌ها گفته‌های مدیر بخش اجرایی تویوتا در ایالات‌متحده، در مکالمه‌ای است که با مجله The Drive داشته است. قرار است مرحله جانشینی موتورهای 6 سیلندر به‌صورت تدریجی و پله به پله صورت گرفته و در ابتدا، در خودروهایی همچون توندرا (Tundra)، سکویا (Sequoia) و لندکروز اجرایی شود.

همچنین در این گزارش گفته‌شده است که کارخانه تولید موتورهای تویوتا در ایالت آلاباما آمریکا، اکنون چیزی حدود 30,000 موتور 8 سیلندر را پیش تولید کرده است تا بتواند از آن‌ها در خودروهایی که از قبل، توسط مشتریان به‌صورت 8 سیلندر سفارش دهی شده بودند، استفاده کند. پس‌ازاین که مراحل اجرایی رفتن به سمت موتورهای جدید آماده‌سازی شد، تویوتا در این کارخانه، به سمت تولید موتورهای 6 سیلندر خواهد رفت.

البته خودروساز ژاپنی، این نکته را هم گفته است که یک کارخانه این شرکت در خود کشور ژاپن، کماکان به تولید موتورهای 8 سیلندر برای خودروهایی که فعلا نمی‌توان قلب تپنده‌ای غیر از آن‌ها را برایشان پیاده‌سازی کرد، می‌پردازد. این پروسه تولید 8 سیلندر در ژاپن نیز، در نهایت دو تا سه سال به طول خواهد انجامید و سپس تولید موتورهای 6 سیلندر در این کارخانه ژاپن،شروع خواهد شد.

البته برند لوکس تویوتا یعنی لکسوس، به‌صورت کامل، تولید و بهره‌برداری از موتورهای 8 سیلندر را متوقف نخواهد کرد. در آخرین ماه از سال 2019 میلادی، این شرکت لوکس ساز ژاپنی اعلام کرده بود که برنامه‌ریزی کرده است تا از یک موتور 8 سیلندر با توربو دوقلو در خودروهای مسابقه‌ای LC خود در پیست مسابقات 24 ساعته نوربرگرینگ آلمان (Nurburgring)، استفاده نماید.

  5 دلیل برای آنکه تویوتا C-HR را بخریم!

لکسوس همچنین گفته است که این قوای محرکه تازه وارد، قرار است به عنوان پیشرانه‌اینده خودروهای جاده‌ای این شرکت همچون خودروهای اسپرت، مورد استفاده قرار بگیرد. به گونه ای که براساس شایعات و گزارش‌ها، جانشین تازه وارد خودروی لکسوس LX، با پیشرانه‌ای تولید و عرضه خواهد شد که توانایی تولید 600 اسب بخار (447 کیلووات) قدرت را خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا