مکمل بنزین
اخبار خودروداخلی

دبیر انجمن خودروسازان : یا قیمت‌ها را آزاد کنید یا خودرو در بورس قیمت‌گذاری شود

نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به ضرر 40 هزار میلیارد تومانی خودروسازان خواستار آزادسازی قیمت‌ها شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی نهاده های تولیدی خودرو در بورس عرضه می شوند، پیشنهاد کرد خود ماشین هم در بازار بورس معامله شود!

نعمت بخش افزود: سازمان حمایت قول داده بود که قیمت را برای خودروسازان اصلاح کند و ما هم اسناد را به سازمان حمایت داده ایم، اما 50 روز گذشت و هیچ تغییر قیمتی نداشتیم. این در حالی است که مصوبه سران قوا به این موضوع اشاره می‌کند که هر نهادی مسئول قیمت گذاری است، باید حتما در ستاد تنظیم بازار موضوع را مطرح کرده و مصوبه را بگیرد. وقتی خودروسازان زیان می کنند، حتما خودروسازان ورشکست می‌شوند و باید جمع کنند، ضمن اینکه به طور میانگین در سال های 97 به 98 مواد اولیه از جمله مس، ورق های داخلی، چدن و دلار که تاثیرگذارترین مورد در نرخ خودرو هستند، با افزایش چشمگیری همراه بوده اند.دبیر انجمن خودروسازان : یا قیمت‌ها را آزاد کنید یا خودرو در بورس قیمت‌گذاری شوداین درحالی است که روز گذشته رضا شیوا رئیس شورای رقابت در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا بر اساس دستورالعمل جدید این شورا فردا (یعنی دیروز 23 اردیبهشت) تعیین و اعلام خواهد شد. اما این اتفاق عملی نشد و تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ نرخی از سوی شورای رقابت اعلام نشده است.

در این شرایط، مدیران شرکت های خودروساز از صبح امروز به شورای رقابت رفتند و در جلسه با رئیس شورای رقابت به رایزنی خود در مورد قیمت محصولاتشان ادامه دادند. به این ترتیب به نظر می‌رسد دلیل عدم اعلام قیمت جدید خودروها، به توافق نرسیدن شورای رقابت با مدیران ایران خودرو و سایپا است. در عین حال ممکن است برکناری رضا رحمانی وزیر صنعت نیز عاملی برای تاخیر در نهایی شدن قیمت کارخانه ای خودروها باشد.

  زوتی خودروی Traum S70 شاسی بلند خود را برای بازار چین معرفی کرد!

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به نظر بنده واردات با نرخ گمرکی صفر راشروع کنند تا جایگاه والای شما مشخص شود مفت خور های بی همه چیز

  2. قیمت آزاد کنن که با انحصار شما هر چی خواستین قیمت بدین یا تو‌بورس عرضه کنن که با توجه به کمبود خودرو قیمت بره بالا ، آزاد کنین مشکلی نیست ولی اول واردات آزاد باشه شما هر چی دوست داری قیمت بده ، بس کنید بابا بس کنید شرم و حیا که ندارید به نظرم بی غیرت تر از شما هم نیست ، چهارتا قطعه از چین میارن سر هم میکنن اسمشو میذارن تولید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا