مکمل بنزین
خودروی سبزخبرداخلی

ساخت خودروی برقی توسط مکو مپنا

وقتی نام برخی شرکت های بومی به گوش برخی می‌رسد دلهره‌ای وجودشان را فرا می‌گیرد؛ مپنا مکو همان شرکتی است که 16 سال پیش تاسیس شد و امروز سعی دارد پایش را به خودروسازی باز کند.

رویای مکو مپنا

مپنا در سال 1383 تاسیس شد، هدف آن تولید محصولات الکتریکی و تعمیر آن‌ها بود. شاید شما هم برخی جایگاه‌های برقی را در سطح شهر تهران یا مشهد دیده‌اید، سکوهایی که توسط مپنا به تولید رسیده‌اند. به گزارش چرخان، محمد حسین رفان مدیرعامل مپنا، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با اشاره به افتتاح خط تولیدموتورهای الکتریکی افزود: با استفاده از تجهیزات جدید، قادر به برقی سازی خودروهای درحال تولید هستیم.

در ادامه رفان با بیان اینکه کشورهای اروپایی پیش از راه اندازی خط تولید خودروهای برقی خودروهای موجود را برقی کردند، به همین علت خودروهایی که تولید شده و اشخاص متقاضی برقی سازی آنها هستند؛ امکان پذیر است.

مدیرعامل مکو سپنا با تاکید بر اهمیت راه اندازی زیر ساخت خودروهای برقی گفت: این کالا کاملا ایرانی است و با هماهنگی وزارت نیرو در هر منطقه امکان نصب آن را داریم، البته این شارژرها تاکنون در تهران و مشهد نصب شده و سپس در دیگر شهرها اجرا خواهد شد.وی با اشاره به قابلیت تامین نیاز کشور برای ساخت این قطعات افزود: طبق برنامه مشخص شده در هر استان دو دستگاه و در جاده‌های بین شهری نیز راه اندازی خواهد شد.

رفان با اشاره به طراحی و ساخت سیستم کنترل مرکزی خودروی برقی مبتی بر موتور،برای اولین بار در کشور افزود: طبق تفاهم نامه امضا شده با برخی شرکت‌های خودروساز، تولید اتوبوس‌های برقی و خودروهای برقی تا سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

وی در آخر افزود: سه مدل خودرو در این بخش ساخته شده است، این خودروها عبارتند از: خودروی تمام برقی، خودروی برقی-بنزینی(هیبرید)، خودروی برقی بنزینی(پلاگین هیبرید).

طبق برخی خبرهای غیررسمی؛ خودروسازان داخلی سعی دارند برخی خودروها نظیر ساینا، دنا پلاس، سورن، رانا، تیبا2 و شاهین را با تکنولوژی برقی بنزینی (پلاگین هیبرید) و تمام برقی به بازار معرفی کنند. هرچند ناوگان حمل و نقل عمومی با شتاب بیشتری نسبت به خودروهای شخصی به سوی الکتریکی شدن پیش می‌رود اما شاید در اواخر سال جاری امکان نصب موتورهای الکتریکی روی برخی از خودروهای موجود فراهم شود.

مشخصات جایگاه برقی برج میلاد مپنا

  • تعداد خروجی: 3 عدد
  • تعداد شارژر: 2 عدد

1.شارژر سریع خودرو برقی(L3)

  • توان: 50 کیلووات
  • استاندارد: چادمو(CHAdeMO) و  AC

2.شارژر کند خودرو برقی(L2)

  • توان: 7.4 کیلووات
  • استاندارد: AC

مدت زمان شارژ برای برخی خودروها

چادمو AC مدل خودرو
25 دقیقه 3 ساعت و 10 دقیقه میتسوبیشی اوتلندر PHEV
35 دقیقه 3 ساعت و 30 دقیقه هوندا کلریتی برقی
45 دقیقه 6 ساعت نیسان لیف 2018
30 دقیقه 4 ساعت و 15 دقیقه کیا سول برقی

 

3.شارژر موتور سیکلت

تعداد خروجی: 2 عدد

تعداد شارژر: 2 عدد

  • توان: 5.5 کیلووات
  • استاندارد: AC

 

جایگاه برقی شهر مشهد نیز در مرداد 99 به اتمام خواهد رسید، جزئیات و هزینه‌ی شارژ شدن خودروهای برقی بزودی توسط وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا