مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نگاهی اختصاصی به پاترول جدید 14 میلیارد تومانی در ایران + ویدیو بررسی

به تازگی نیسان پاترول جدید وارد بازار کشور شده که قیمت فوق‌لعاده 14 میلیارد تومان برای خرید آن درخواست شده است. حال ما به سراغ این خوردو رفته‌ایم تا ببینیم آیا واقعا این خودرو ارزش 14 میلیاردی دارد؟پاترول جدید 14 میلیاردی در ایران + ویدیو بررسینیسان پاترول خودرویی نام آشنا است، مدل‌های قدیمی این خودرو هنوز در کشورمان طرفدار دارد و با وجود گذشت بیش از ۲ دهه از عمر آن‌ها، جوانان زیادی را جذب خود کرده است. این نام که قدمتی بیش از 50 سال دارد، این بار فقط در تعداد یک عدد وارد کشور شده و خبری از مونتاژ آن در داخل نیست.

اولین بار نیسان، در سال ۱۹۶۰ این نام را بر سر زبان‌ها انداخت و نسل سوم آن با ابعاد بزرگتر با واژه MQ راهی بازار شد که در کشورهایی مانند استرالیا طرفداران فراوانی داشت. این خودرو در طول تاریخ رقبای قدرتمند لوکس فراوانی داشته است اما قدرت مانور پاترول آن را به یک رقیب سرسخت تبدیل می‌کرد.پاترول جدید 14 میلیاردی در ایران + ویدیو بررسی

نیسان پاترول 14 میلیاردی و ویژگی‌های فنی

نیسان پاترول حضور یافته در بازار ایران مدل 2016 بوده و از یک پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری استفاده می‌کند که می‌تواند 400 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 500 نیوتن متری تولید کند و به همین ترتیب موتور این خودرو توان آن را دارد تا جثه 2800 کیلوگرمی‌اش را در 6.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.پاترول جدید 14 میلیاردی در ایران + ویدیو بررسیالبته پاترول خودرویی پرمصرف بوده و این مدل در حالت ترکیبی 14 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند و در شهر نیز این مصرف به 20.6 لیتر افزایش پیدا می‌کند. این مصرف سوخت سبب شده که نیسان یک باک 140 لیتری را برای آن درنظر بگیرد تا بتواند مسافت 700 کیلومتری را داخل شهر طی کند.پاترول جدید 14 میلیاردی در ایران + ویدیو بررسی

نگاهی به کابین خودرو

با ورود به کابین پاترول جدید با فضای زیاد و مدرنی روبرو خواهید شد که البته در کنار قیمت 14 میلیارد تومانی واقعا هیچ است. تجهیزاتی مانند صندلی چرم باکیفیت، دوربین‌های کمک پارک، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ناوبری ماهواره‌ای و … برخی از تجهیزات این مدل محسوب می‌شوند.

فضای داخلی کلی این خودرو با سه ردیف صندلی به 3000 لیتر می‌رسد که با تا شدن صندلی‌ها این فضا نیز افزایش پیدا می‌کند. دکمه‌های سخت‌افزاری زیر صفحه‌نمایش چندان طرح مدرن و جدیدی ندارد و بیشتر خودروسازها، این کلیدها را از خودروهای خود حذف کرده‌اند اما نیسان تصمیم گرفته همان سبک قدیمی را در پیش بگیرد.پاترول جدید 14 میلیاردی در ایران + ویدیو بررسی

تجربه رانندگی

نیسان پاترول وارد شده به ایران حدود 34000 کیلومتر کارکرد داشته و به همین علت نو محسوب نمی‌شود؛ اما خودرو به‌خوبی نگهداری شده و کاملا آماده تست بود.پاترول جدید 14 میلیاردی در ایران + ویدیو بررسیپیشرانه قدرتمند V8 این خودرو به راحتی از پس جثه عظیمش برمی‌آمد و ما هیچ کمبودی در زمینه قدرت حس نکردیم. عملکرد آن هم در جاده و هم در بیرون شهر مناسب بود. ترمزها عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دادند و به راحتی در به توقف آوردن این شاسی بلند عظیم جثه توانا بودند.

نتیجه گیری

قیمت 14 میلیارد تومانی برای خودرویی مثل پاترول آن هم مدل ۲۰۱۶ واقعا سرسام آور است؛ خودرویی که قیمت اصلی آن حدود 600 تا 800 میلیون تومان در بازارهای جهانی است اما در ایران به علت تعرفه‌های غیرقابل قبول و بازار انحصاری، شاهد چنین رقمی هستیم.

البته قطعا تک دانه بودن این خودرو هم تاثیر زیادی در قیمت آن گذاشته و در مقایسه با قیمت لندکروز می‌توان به این موضوع پی برد.

شما عزیزان در پایان می‌توانید ویدیو پاترول گران قیمت در ایران را مشاهده کنید و به تست شتابی که توسط صاحبان این خودرو انجام شده، نگاهی بیندازید.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا من اگه 14 میلیارد تومان وجه رایج معادل با تقریبا 667/000 دلار پول دستم بود فقط بفکر مهاجرت میفتادم نه اینکه ماشین بخرم و باهاش تو این جاده های غیراستاندارد و بین یک مشت پراید و پژو سوار نه چندان قانون مدار رانندگی کنم!

  2. کدوم احمقی حاضره پول یه مرسدس اس کلاس دویست هزار دلاری که بازم تو ایران از این اشغال ارزونتره رو واسه یه شاسی بلند دو هزار و شونزده پنجاه هزار دلاری بده جمع کنید این شر و ور گفتنا رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا