مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید خودرو با کمک کارشناسی چه مزایایی دارد؟

احتمالا شما در بین دوستان و آشنایانتان شنیده‌اید که طرف یک خودروی دست دوم خریده و بعد از گذشت مدت زمانی اندک، خودرو به مشکلات فنی خاص برخورده که فروشنده در هنگام فروش خودروی خود، آن را پنهان کرده بوده است. یا وقتی یک فرد خبره و حرفه‌ای، ماشین را دیده، متوجه رنگ شدگی یا صافکاری خاصی در خودرو شده که با مهارت زیاد انجام شده و از زیر چشم خریدار در رفته است. تا چند سال پیش از این موارد زیاد به گوش‌مان می‌خورد. اما حالا با وجود کارشناسان خودرو، تقریبا احتمال این موارد صفر شده است. یک کارشناس متبحر به راحتی می‌تواند به شما در زمینه خرید خودرو کمک کند و بسیاری هزینه‌ها را هم برای شما از میان بردارد. چگونه؟

حضور کارشناس خودرو درمحل خرید

به هنگام خرید یک خودرو قطعا باید از سالم بودن بدنه و قطعات خودرو آگاه باشید. این موضوع کار یک فرد آشنا با این حوزه است. در دنیای امروز و با وجود این‌ همه شلوغی و ترافیک بردن خودروی مورد نظر به چندین تعمیرگاه و صافکاری برای پیدا کردن نقاط ضعف خودرو، کاری وقت‌گیر و پرهزینه است. از طرفی پیدا کردن یک مکانیک که معتمد دو طرف باشد هم کار آسانی نیست. در این موارد وقتی شما از یک سایت معتبر درخواست کارشناسی خودرو می‌کنید، او با حضور در محل مورد نظر شما، کارتان را راحت می‌کند. هم در وقت صرفه‌جویی کرده‌اید و هم در صورت آشنا نبودن با محیط، خیالتان راحت خواهد بود. از طرفی چون کارشناس هیچ یک از طرفین را نمی‌شناسد طبعا نظری بی‌طرفانه خواهد داشت و دو طرف راضی خواهند بود.

آنچه کارشناس می‌بیند

بله، این موضوع مهم‌ترین بخش کارشناسی خودرو است؛ یک کارشناس حرفه‌ای با یک نگاه متوجه نکاتی می‌شود که شما اصلا به آنها توجه نکرده‌اید. کارشناس به خوبی می‌داند که قسمت‌های مختلف خودرو را از نظر رنگ‌شدگی بررسی کند. او زوایای گوناگون خودرو را می‌شناسد و می‌داند از کدام زاویه نوری باید بدنه را بررسی کند. حتی اگر خودرو توسط یک صافکار و نقاش حرفه‌ای هم تعمیر شده باشد، باز هم کارشناس با دانش و تجربه خود می‌تواند آن قسمت‌ها را پیدا کند. معمولا کارشناسان خبره دستگاه‌های ویژه‌ای هم برای تشخیص رنگ‌شدگی بدنه خودرو دارند که با اندازه‌گیری قطر قسمت‌های مختلف متوجه تفاوت بخش رنگ شده با سایر قسمت‌ها می‌شوند.

بررسی نکات فنی توسط کارشناس

کارشناس خودرو نه تنها بدنه ماشين را از جهت تصادفات احتمالی و رنگ شدگی بررسی می‌کند، بلکه تک‌تک بخش‌های فنی و آپشن‌های خودرو را هم امتحان می‌کند. بررسی عملکرد موتور و هماهنگی آن با گیربکس و جعبه دنده، تست سیستم ترمز خودرو، بررسی میزان مصرف سوخت و آمپرهای خودرو و برآورد میزان کیلومتر حقیقی آن، بررسی سیستم تعلیق خودرو، کنترل آپشن‌های خودرو و اطمینان از عملکرد درست تک‌تک آن‌ها و در آخر کنترل کیفیت فنرها، صندلی‌ها و موارد دیگر در داخل کابین خودرو از جمله مواردی است که کارشناس به آنها می‌پردازد. معمولا یک کارشناس خبره چیزی حدود ۴۰۰ مورد را در خودرو بررسی می‌کند. نکاتی که بسیاری از آنها ممکن است از چشم خریدار دور بماند.

چگونه یک کارشناس خبر کنیم؟

این روزها با مراجعه به بسیاری از سایت‌های خرید و فروش خودرو و یا سایت‌های تخصصی مانند www.karnameh.com که خدمات مربوط به کارشناسی خودرو را ارائه می‌کند، در هر زمان می‌توانید هنگام خرید خودروی مورد نظرتان با یک تماس درخواست کارشناسی خودرو کنید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناس در کنار شما خواهد بود. کارشناس خودرو بعد از انجام مراحل کارشناسی، با پر کردن فرم کارشناسی، اطلاعات کاملی را در مورد خودرو به خریدار و فروشنده می‌دهد. کارشناس خودرو سپس با توجه به تمام جوانب، قیمت پیشنهادی خود را که در واقع ارزش حقیقی خودرو است را نیز اعلام می‌کند. حالا تصمیم با فروشنده و خریدار است که معامله را چگونه انجام دهند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا