مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به کامیون‌های حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

در اولین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو علاوه بر خودروهای سواری فراوان، چند کامیون هم به چشم می‌خورد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

دیما

دیما درواقع کشنده‌ای ساخت شرکت چینی جک بوده و K7 نام دارد. این کامیون در کشورمان توسط گروه مایان با نام دیما عرضه می‌شود. گروه مایان عرضه‌کننده کامیونت‌های فوسو در ایران است و دیما اولین کامیون سنگین آن محسوب می‌شود. این کامیون از پیشرانه 11.8 لیتری شش سیلندر خطی ساخت کامینز چین استفاده می‌کند که 490 اسب بخار قدرت و 2300 نئون متر گشتاور دارد. این پیشرانه قبلاً چینی که در ایران عرضه شدند مثل فوتون H4 ایران‌خودرو و امپاور گروه بهمن هم ارائه شده است.

پیلسان

سال گذشته در پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل تهران، شرکت پیلسان از کامیون کشنده خود در دو نسخه 480 و 440 پرده‌برداری کرد. این کامیون در اصل محصول شرکت چینی سینوتراک (همان سازنده کامیون‌های بدنام هوو) بوده و سیتراک C7H نام دارد. پیلسان 480 نسخه‌ای مجهزتر و گران‌تر بوده و به پیشرانه قوی‌تر با گیربکس اتوماتیک مجهز است. این کامیون از یک موتور شش سیلندر خطی 13 لیتری با 480 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

شاکمان

در نمایشگاه خودروی تهران امسال شرکت ویرا دیزل از جدیدترین محصول خود با نام شاکمان RH3 رونمایی کرد. این شرکت درواقع متعلق به گروه ماموت است که سال‌ها در زمینه عرضه کامیون‌های اسکانیا فعالیت می‌کرد. شاکمان RH3 محصول گروه چینی شانکسی بوده و عنوان اولین کشنده دماغ‌دار صفرکیلومتر بازار ایران را به خود گرفته است. این کامیون که ظاهری جذاب و مشابه کشنده‌های آمریکایی دارد، به یک پیشرانه 12 لیتری شش سیلندر خطی ساخت کامینز چین مجهز است. این موتور 490 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا