مکمل بنزین
رپورتاژ

حیاتی‌ترین حلقه گم‌شده معاملات خودرو

بازار خرید و فروش خودرو همیشه با اما و اگرهای زیادی همراه بوده است. نمی‌دانیم آیا واقعا هنوز کسی هست که گرفتار دلالان، قیمت‌های بی‌حساب و کتاب خودرو و مشکلات حقوقی آن نشده باشد؟ این روزها حتی اگر یک ماشین‌باز حرفه‌ای هم باشید باز نمی‌توانید خودروی دست‌دومی که کیلومتر شمار آن دست‌کاری شده یا چند لکه رنگ و تعویضی دارد را تشخیص دهید؛ زیرا تشخیص این موارد یک کار تخصصی است و صرف داشتن اطلاعات در مورد خودروها نمی‌توان در آن مورد آن قضاوت کرد.

هنوز هم فکر می‌کنید خودتان اطلاعات کافی برای شناسایی خودرو خوب از بد را دارید؟ توجه شما را به اینفوگرافیک زیر جلب می‌کنیم:

آقای سلیمی یکی از مال‌باختگان در راه کارشناسی نکردن خودرو است که با بی‌احتیاطی حدود 50 میلیون تومان ضرر کرد. بهتر است داستان را از زبان خود ایشان بشنویم:

“من به دنبال یک 206 خوب برای خرید می‌گشتم. از آن‌جایی‌که قبلا تجربه معامله با بنگاه‌داران را داشتم و می‌دانستم برای فروش ماشینشان ایرادات آن را نمی‌گویند، اصلا سراغ آن‌ها نرفتم و ترجیح دادم در اینترنت جستجو کنم. یک آگهی در دیوار پیدا کردم که قیمت کمتری نسبت به بازار روی خودرو خود گذاشته بود پس برای بازدید حضوری ماشین مراجعه کردم.

زمانی که به محل قرار رسیدم، یک خریدار دیگر نیز قبل از من رسیده و به همراه خودش یک کارشناس تخصصی آورده بود که خودرو را بررسی کند. زمانی‌که کارشناس سلامت ماشین را تایید کرد، من دیدم که دارم این ماشین را از دست می‌دهم پس از فروشنده خواستم که خودرو را به من بفروشد و با کمی تلاش، خریدار دیگر را منصرف کردم.

همانجا قولنامه را نوشتیم و امضا کردیم. سپس قرار انتقال سند و تعویض پلاک گذاشتیم و همه پول خودرو را پرداخت کردم. چند روز بعد یکی از همکارانم خودرو را دید و به من گفت چندین میلیون تخفیف زیر قیمت بازار مشکوک است و بهتر است آن را دقیق کارشناسی کنی. من نیز از او خواستم یک کارشناس با خودش بیاورد.

او با شرکتی به اسم همراه مکانیک تماس گرفت و برای کارشناسی همان روز در محل کارم قرار گذاشت. کارشناس همراه مکانیک که مراجعه کرد، با دستگاه مشغول اندازه‌گیری رنگ ماشین شد و سپس نیز به آن دیاگ وصل کرد. بعد از مدتی که همه جای ماشین را بررسی کرد، به من گفت که هم دو گلگیر ماشین تعویضی است و هم کاپوت ! تازه گفت شاسی ماشین نیز ضربه دیده و احتمالا قبلا یک تصادف شدید از جلو داشته است. مگر باورم می‌شد؟!

با او مخالفت کردم و گفتم که اینطور نیست، یک کارشناس دیگر همان‌جا ماشین را بررسی و سلامت خودرو را تایید کرده. همان موقع آقای کارشناس از من خواست که ماجرا را برای او تعریف کنم. سپس او به من گفت که آن خریدار و کارشناس دیگر که برای خرید مراجعه کرده بودند، دستشان با فروشنده در یک کاسه بوده و اصلا برای همین قیمت ماشین را چندین میلیون زیر قیمت بازار مشخص کرده بودند!

این موضوع را که شنیدم، هم حال من بد شد و هم همکارم خیلی ناراحت شد. حالا از فروشنده ماشین طرح شکایت کرده‌ام و امیدوارم که این پیگیری برای زنده کردن پولم نتیجه بدهد.”

کارشناسی، حلقه گم‌شده معاملات خودرویی

اگر آقای سلیمی از یک شرکت معتبر برای کارشناسی خودرو مورد نظر خود کمک می‌خواست و قبل از نوشتن قولنامه و پرداخت تمام پول از صحت و سلامت خودرو مطمئن می‌شد، چنین ضرر هنگفتی که به سختی قابل جبران است برای او پیش نمی‌آمد.

شرکت همراه مکانیک یکی از شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات خودرویی است که از سال ۹۲ در زمینه کارشناسی خودرو فعالیت می‌کند. خدمات ارائه شده در طرح کارشناسی خودرو شامل موارد زیر است:

  • بررسی دقیق ۲۰۹ نقطه از خودرو؛ بدنه، فنی و آپشن
  • بررسی کیلومتر و میزان کارکرد خودرو
  • ارائه گزارش رسمی و مکتوب از خودروی کارشناسی شده
  • قیمت گذاری دقیق بر روی خودروی کارشناسی شده
  • حضور در محل ۳۰ دقیقه پس از تماس
  • امکان کارشناسی غیر حضوری بدون جابجایی و اتلاف وقت

برای بهره‌مندی از این خدمات کافی است به صفحه hamrah-mechanic.com/car-inspection مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. ضمنا همراه مکانیک در سال 98 توانست بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده در ایران را تاسیس کند. تمام خودروهای موجود در این نمایشگاه به همراه ضمانت کارشناسی و 7 روز پرداخت خسارت کارشناسی به فروش می‌رسند که خیال شما را از بابت هر‌گونه ایراد فنی و حقوقی در خودرو راحت می‌کند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا