مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

مرسدس بنز C200 جدید در لیست خودروهای وارداتی به ایران قرار گرفت!

مدتی است که باتوجه به آزاد شدن واردات خودرو به صورت CBU به کشور، اخبار تنوع خودروهای ورودی بسیار داغ است. در این دوره، شاهد واردات گسترده خودرو از کشور چین خواهیم بود. یکی از نکات عجیب، واردات خودروهای با برندهای غیرچینی از کشور چین است. از فولکس واگن و نیسان گرفته تا مرسدس بنز!

همانطور که مستحضرید، با آغاز زمزمه آزاد شدن واردات خودرو به کشور، برخی بدون داشتن اطلاعات بالا، اقدام به انتقاد و چه بسا تخریب این امر نمودند تا در فضای مجازی، دنبال کننده بیشتری برای خود کسب کنند. متاسفانه طوری تبلیغ می‌شد که گویا قرار است تا صرفا از جزایر برمودا خودروهای به درد نخوری وارد کشور شود.

البته که وزارت صمت نیز باتوجه به نحوه انتشار اطلاعات، بی تقصیر نیست…

اما با گذشت زمان، معلوم شد که این‌طور نبوده و وارد کنندگان به سراغ برندهای متنوع و با کیفیتی رفته‌اند. از اخبار اختصاصی و در عین حال عجیبی که از پایگاه خبری چرخان منتشر شد، واردات خودرو بی ام و 116i بود. همچنین اعلام کردیم که قرار است تا دو محصول برند مینی وارد ایران شود.

اکنون نیز قصد داریم تا باتوجه به اخباری که بدست خبرنگار سایت چرخان رسیده، نوید حضور خودرویی با کیفیت ولی گران را به شما مردم عزیز بدهیم. باتوجه به اخبار واصله، نام دو محصول برند مرسدس بنز در لیست واردات به ایران ثبت شده که یکی از آن‌ها مدل C200 2023 است! البته مدل دوم که فعلا اطلاعات آن را منتشر نمی‌کنیم، گویا قرار است تا از کشور چین وارد ایران شود.

مرسدس بنز سی 200 - MERCEDES BENZ C200
مرسدس بنز C200

این‌طور که مشخص شده، قرار است تا مرسدس بنز C200 با پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ وارد ایران شود

مشخصات

C کلاس در طول تاریخ خود هیچ‌گاه شخصیت و هویت مستقلی در طراحی نداشته و غالباً دنباله‌روی برادران بزرگ‌تر خود یعنی E کلاس و S کلاس بوده است. حال جدیدترین نسل این خودرو نیز از همین فلسفه پیروی می‌کند و نمی‌توان انکار کرد که طراحی آن از دیگر مدل‌های مرسدس متمایز نیست؛ به‌گونه‌ای که بخش عقبی C کلاس جدید یادآور S کلاس بوده و جلوی آن‌ هم عناصر مختلفی را از E کلاس و مدل‌های کوچک‌تر CLA و A کلاس قرض گرفته است.

نسل جدید C کلاس در داخل نیز الهام زیادی از S کلاس گرفته است. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا مثل سدان پرچم‌دار مرسدس، یک صفحه‌نمایش بزرگ 11.9 اینچی عمودی است. تفاوت اصلی با S کلاس اما این است که داشبورد و این نمایشگر مرکزی شش درجه به سمت راننده زاویه دارد؛ علاوه بر این مقابل راننده هم به‌صورت استاندارد یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی نصب شده است. این نمایشگرها که از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX همراه با دستیار صوتی مرسدس برخوردارند، وعده ارائهٔ تجربه‌ای شبیه به گوشی‌های هوشمند را می‌دهند.

بدلیل وجود ابهام در قسمت فنی خودرو، نمی‌توان اظهار نظری در رابطه با آن کرد. اما مرسدس بنز C200 با پیشرانه 2.0 توربوشارژ در سامانه‌های گمرکی ثبت شده است…

نسل جدید C کلاس تقریباً ازهرجهتی بزرگ‌تر از قبل شده است. در این نسل فاصلهٔ محوری 2.54 سانتی‌متر بیشتر شده که 2 سانتی‌متر فضای پای بیشتری را برای صندلی‌های عقب به دنبال داشته است. C کلاس جدید 468 سانتی‌متر طول، 186 سانتی‌متر عرض و 174.7 سانتی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی 6.35 سانتی‌متر کشیده‌تر و 1 سانتی‌متر عریض‌تر از قبل شده است. تنها جایی که خودرو نسبت به نسل قبلی کاهش داشته، ارتفاع از که 1 سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است. حجم صندوق بار C کلاس نیز نسبت به نسل قبل تغییری نداشته و همچنان 507 لیتر است.

تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. از پولداران عزیز خواهشمندیم هرچه زودتر این ماشینو بخرن تا باعث زیبایی شهر بشه

    1. اوزگلو
      الان توقع داری خودرو هایی که حتی توی کشور های خارجی هم لوکس به حساب میان،قشر فقیر ایران هم بتونن بخرن؟
      یه جوری هم تیکه انداختی انگار ثروتمندا ارث بابای امثال تورو خوردن!

  2. مگه واردات خودروهای بالای ۲۰ هزار دلار ممنوع نبود؟ اگر اشتباه نکنم این خودرو بالای ۴۵ هزار دلار قیمت داره،پس چجوری می خواد وارد بشه؟

  3. این سایت چرخان هم ملت با این اخبازر گذاشته سر کار نمی دونم دنبال چی هست هر روز یه خودرو و برند جدید برای واردات معرفی میکنه هیچ اخبار تکمیلی هم پشتش نمیاد و همش حرفه

  4. وقتی گرفتن رای اعتماد است دیگر اندازه دولار مقدار سی‌سی وغی ه فرقی ندارد تا ما از پل بگذریم

    1. باشه داداش جر نده خودتو فهمیدیم چیه منظورت
      ده تا کامنت گذاشتی

  5. احتمالا مدل دوم که نگفتید مدل A کلاس باشه که خودروی خوبی هست و درصورت واردات دست دوم حتما برای خریدش پول جمع میکنم چون واقعا جمع و جور و زیباست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا