مکمل بنزین
برگزیده‌ها

خودرو راناپلاس با امکانات جدید و با سقف شیشه‌ای در شرکت ایران خودرو دیده شد

چندی پیش بود که پس از اعلام خبر تولید خودرو راناپلاس با گیربکس 6 سرعته دستی توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اکنون تصاویری در فضای مجازی از آغاز تولید آزمایشی این خودرو با امکانات جدید نیز منتشر شده است. طبق تصاویری که به پایگاه خبری چرخان ارسال شده است، گویا قرار است تا راناپلاس 6 دنده، با امکاناتی جدید و در سطح پژو 207 صندوقدار بزودی عرضه شود. یکی از این موارد، میتوان به سقف شیشه یا گلس روف اشاره کرد که از حدود 3 ماه پیش برروی خودرو پژو 207 نصب شده بود، اکنون قرار است تا در خودرو راناپلاس نیز نصب شود.

همچنین احتمال دارد باتوجه به نصب گیربکس 6 سرعته جدید، سیستم کلاچ اتوماتیک نیز بر روی خودرو راناپلاس نصب شود. البته با اتصال گیربکس جدید، ممکن است که تغییراتی برروی آمپر این خودرو انجام شود. قبل از این، شرکت ایران خودرو قرار بود که سامانه کنترل پایداری را نیز به محصولات کنونی خود، اضافه کند که هنوز خبری موثق درباره این عمل، به گوش نرسیده است.

طبق اعلام شرکت ایران خودرو، گیربکس 6 سرعته دستی جدید این شرکت، که قرار است با آغاز عرضه برروی خودرو رانا پلاس نصب شود، تحولی در راستا کاهش محسوس مصرف سوخت و کیفیت رانندگی است. البته بهتر است بدانید که هرچه تعداد و میزان سرعت در دنده گیربکس افزایش پیدا کند، قابلیت جدیدی در اختیار راننده قرار خواهد داده و قابلیت دنده ششم در گیربکس جدید، به شرح ذیل است:
• پایین نگه داشتن دور موتور (RPM)
• کاهش محسوس مصرف سوخت حداقل 2.5 درصدی
• کاهش فشار روی موتور در سرعت های بالا
• افزایش عمر پیشرانه
• و…

البته هنوز مشخص نیست که شرکت ایران خودرو گیربکس 6 سرعته دستی را با کدام یک از موتورهای TU5 و یا EC5 تست و کالیبره کرده است. با اینکه قبل از این، شرکت ایران خودرو اعلام کرده بود که موتور EC5 ارتقاء یافته موتور TU5 بوده و توانایی کسب استاندارد یورو5 را نیز دارد. البته این شرکت توانسته تا خود موتور TU5 را نیز به استاندارد یورو5 برساند که نمونه آن، الان در خودرو پژو 206 در حال تولید است.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آخه این چیه که رانا سقف شیشه ای دار بشه مگه جنگه پاناروماست خوشکل نیست

  2. رانا زشته . ۲۰۷ پانوراما رو هم زشت میکنه با این سقف شیشه ای . بیات میشه . لوث میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا