مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

فیس‌لیفت چانگان CS35 پلاس معرفی شد

CS35 پس از CS15 کوچک‌ترین کراس‌اوور چانگان محسوب می‌شود. نسل اول این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن 2012 رونمایی شد و پس از عرضه به بازار به فروش مناسبی دست پیدا کرد. چند سال پیش سایپا نیز مونتاژ این کراس‌اوور کوچک چینی را در کشورمان آغاز کرد. سپس در نمایشگاه خودروی چنگدو 2018 چانگان نسل جدید این خودرو را با نام CS35 پلاس معرفی کرد. این مدل جدید در ابتدا قرار بود جایگزین CS35 قدیمی شود اما بعداً برنامه‌ها تغییر کرد و CS35 پلاس به‌عنوان مدلی لوکس‌تر و گران‌تر در کنار مدل قدیمی به تولید رسید.

حال درحالی‌که همچنان نسل اول CS35 تولید می‌شود، چانگان فیس‌لیفت CS35 پلاس را معرفی کرده است. این خودرو با طراحی بیرونی جدید و کابین بروز شده، برای سال 2021 آماده شده است. بخش عمده تغییرات بیرونی CS35 پلاس در جلوی آن با چراغ‌های جدید دوقسمتی، جلوپنجره بسیار بزرگ‌تر و تریم قرمزرنگ صورت گرفته است. با این تغییرات، طراحی دماغه CS35 پلاس کاملاً از فرم ساده و خسته‌کننده قبلی فاصله گرفته و به کراس‌اوورهای بزرگ‌تر چانگان CS55 پلاس و CS95 پلاس شبیه شده است. میزان تغییرات در قسمت عقب خودرو اما بسیار اندک بوده و صرفاً به تغییراتی جزئی در چراغ‌ها و خروج دو سر اگزوز دایره‌ای از زیر سپر محدود می‌شود.

هرچند CS35 پلاس خودروی جدیدی است و از زمان معرفی آن کمتر از سه سال می‌گذرد اما بااین‌حال چانگان داخل آن‌را کاملاً بازطراحی کرده و حالا طراحی داشبورد، کنسول مرکزی، رو دری‌ها و غربیلک فرمان همگی جدید هستند. مهم‌ترین تغییر در اینجا انتقال نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به بالای داشبورد و اتصال آن به صفحه آمپر دیجیتالی است. علاوه بر این، دریچه‌های تهویه جدید که گویی در کل داشبورد کشیده شده‌اند به همراه غربیلک فرمان D شکل جدید هم نمای مدرن‌تر و زیباتری به کابین CS35 پلاس بخشیده‌اند.

نسخه قبلی CS35 پلاس با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در بازار چین عرضه می‌شد که 117 اسب بخار قدرت داشت. در نسخه فیس‌لیفت اما همان موتور کمی ارتقاء پیدا کرده و حالا 128 اسب بخار تولید می‌کند. علاوه بر این، برای انتقال قدرت نیز گیربکس‌های جدید شش سرعته دستی و اتوماتیک CVT ارائه شده است. البته گیربکس پنج سرعته دستی قبلی نیز همچنان قابل انتخاب خواهد بود.

چانگان CS35 پلاس جدید به‌زودی با قیمت پایه 70 هزار یوآن معادل 10,800 دلار در بازار چین عرضه خواهد شد. چانگان با این کراس‌اوور جدید خریداران جوان در شهرهای کوچک‌تر را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا