مکمل بنزین
گوناگونخبر

جیلی فاریزون FX، ترکیب شاسی‌بلند و پیکاپ!

شرکت جیلی که پرفروش‌ترین برند چینی در بازار خودروی این کشور محسوب می‌شود، طی سال‌های اخیر با خرید برندهای مشهور جهانی مثل ولوو و لوتوس، پیشرفت چشمگیری داشته و محصولات قابل‌توجه و باکیفیتی مثل کراس‌اوور زینگیوئه را معرفی کرده است؛ اما بااین‌وجود، هنوز هم جای خالی یک پیکاپ در سبد محصولات این شرکت بشدت احساس می‌شود. حال اما قرار است این وضعیت تغییر کند زیرا فاریزون (Farizon) که برندی متعلق به بخش تجاری جیلی است، پیکاپی بنام FX را به بازار چین عرضه کرده است.

فاریزون نه‌تنها اولین پیکاپ گروه جیلی محسوب می‌شود بلکه می‌توان آن‌را عجیب‌ترین خودروی چینی سال هم دانست! این پیکاپ جدید بر اساس کراس‌اوور جیلی بویو (Boyue) ساخته شده و درواقع همان بویو است که یک قسمت بار به انتهای آن اضافه شده است. به همین دلیل این دو خودرو تا ستون D تقریباً به‌طور کامل باهم یکسان هستند و فاصله محوری آن‌ها هم برابر است. البته طراحی دماغه فاریزون FX با جلوپنجره و سپر جدید کمی با بویو تفاوت دارد و زیباتر به نظر می‌رسد.

پانل بدنه بین ستون C و قسمت بار فاریزون FX اما دوتکه است که بسیار عجیب به نظر می‌رسد و نمای جالبی ندارد. این پیکاپ عجیب چینی همچنین قسمت بار کوچکی هم دارد که تنها 1,125 میلی‌متر طول و 1,230 میلی‌متر عرض دارد. کف این قسمت از چوب مصنوعی ساخته شده و روی آن‌را هم می‌توان با کاوری به‌طور کامل پوشاند. طول، عرض و ارتفاع کلی FX نیز 4,905 میلی‌متر، 1,831 میلی‌متر و 1,713 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن برابر 2,670 میلی‌متر است. این یعنی پیکاپ فاریزون فقط 361 میلی‌متر طول بیشتری از جیلی بویو دارد و عرض و ارتفاع و حتی سایز رینگ‌های آن (18 اینچی) با همتای کراس‌اوورش یکسان است.

فاریزون FX از همان پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر جیلی بویو استفاده می‌کند که 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این پیکاپ چینی 150 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. به‌طورکلی، فاریزون FX را می‌توان یک پیکاپ فانتزی شهری دانست که برای کشاورزان و استفاده‌های خشن طراحی نشده است. این پیکاپ قیمت نسبتاً بالایی هم دارد که از 126,900 یوآن معادل 18,600 دلار آغاز و به 136,900 یوآن معادل 20,100 دلار ختم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا