مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

با ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا آشنا شوید

چندی پیش در مطلبی به گران‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا پرداختیم. در آن لیست، 11 شاسی‌بلند بسیار لوکس یا اسپرت قدرتمند حضور داشتند که قیمت همه آن‌ها بیش از 100 هزار دلار بود و حتی برخی از آن‌ها از 200 هزار دلار هم فراتر رفته بودند.

حال امروز در این مطلب نقطه مقابل خودروهای مطلب قبلی یعنی ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا را معرفی می‌کنیم. البته این‌ها خودروهای بسیار کوچکی هستند که فقط نام شاسی‌بلند روی آن‌ها گذاشته شده و درواقع هاچ‌بک‌هایی هستند که کمی قد کشیده و نمای کراس‌اوور مانند پیدا کرده‌اند.

تقریباً همه شاسی‌بلندهای این لیست به‌جز یکی دو مورد فقط در دو کشور چین و هند عرضه می‌شوند.

10-ماهیندرا KUV100

قیمت: 8,200 دلار

ماهیندرا KUV100 کراس‌اوور بسیار کوچکی است که از سال 2016 در هند عرضه می‌شود. این خودرو که تنها 3,675 میلی‌متر طول دارد، با دو پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی و دیزلی در هند به فروش می‌رسد. موتور بنزینی 82 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور و موتور دیزلی 77 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیروی آن‌ها هم گیربکس‌های پنج سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

9-لادا نیوا

قیمت: 7,760 دلار

لادا نیوا از جهات مختلفی با دیگر خودروهای این لیست کاملاً متفاوت است. از یک جهت، این تنها شاسی‌بلند این لیست است که مخصوص چین یا هند نبوده و در روسیه تولید می‌شود. نیوا همچنین برخلاف دیگر خودروهای لیست، یک شاسی‌بلند آفرودی خشن با سامانه چهارچرخ محرک تمام‌وقت است. نیوا خودرویی بسیار قدیمی و سالخورده است که از سال 1977 تاکنون تولید می‌شود. این خودرو که هنوز هم در روسیه محبوب است، در حال حاضر با یک پیشرانه 1.7 لیتری چهار سیلندر با 83 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور در دو نسخه دودر و چهاردر به فروش می‌رسد.

8-جیلی ویژن X3

قیمت: 7,730 دلار

جیلی ویژن X3 برای اولین بار در سال 2017 معرفی شد. این خودرو اما بر اساس هاچ‌بک جیلی انگلون SC5 ساخته شده و اساساً فیس‌لیفتی از SC5 محسوب می‌شود که نمای کراس‌اوور مانند پیدا کرده است. ویژن X3 فقط با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود.

7-رنو کایگر

قیمت: 7,590 دلار

کایگر کراس‌اوور جدیدی است که اوایل امسال توسط رنو معرفی شد. این خودرو که برای عرضه در هند در نظر گرفته شده، زیر چهار متر طول دارد تا از مزیت‌های مالیاتی این کشور بهره‌مند شود. کایگر با دو پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر بنزینی به بازار عرضه می‌شود که یکی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ است. موتور اول 72 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور و دومی 100 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور قوی‌تر هم توسط یک گیربکس CVT انجام می‌گیرد.

6-نیسان مگنیت

قیمت: 7,520 دلار

نیسان مگنیت هم که اواخر سال گذشته معرفی شد، روی پلت‌فرم مشترکی با رنو کایگر ساخته و برای بازار هند در نظر گرفته شده است. البته نیسان قصد دارد این خودرو را در بازارهای دیگری مثل آفریقای جنوبی و اندونزی هم عرضه کند. مگنیت هم با همان دو پیشرانه رنو کایگر به بازار عرضه می‌شود و اشتراکات زیادی با همتای فرانسوی خود دارد. در ابتدا قرار بود این خودرو با برند داتسون عرضه شود اما پس از تغییر برنامه‌ها و تصمیم به حذف برند داتسون، مگنیت با برند نیسان معرفی شد.

5-چری تیگو 3x

قیمت: 7,260 دلار

چری تیگو 3x درواقع همان ام‌وی‌ام X22 است که در کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پکن 2016 رونمایی شد و سال گذشته مورد فیس‌لیفت قرار گرفت. این خودرو با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که 115 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت پایه تیگو 143 نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت پایه تیگو 3x از تنها 7,260 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که ارزان‌ترین نسخه X22 در کشورمان نزدیک به 400 میلیون تومان قیمت دارد!

4-زوتی T300

 قیمت: 7,110 دلار

شرکت چینی زوتی که بیشتر آن‌را به خاطر کپی‌هایش می‌شناسیم، در اوایل سال 2017 کراس‌اوور کوچک T300 را معرفی کرد. این خودرو که برخلاف دیگر محصولات زوتی در طراحی از خودروهای مشهور دنیا کپی‌برداری نکرده است، با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود. این موتور 110 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی یا یک نمونه CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

3-جک S1

قیمت: 6,200 دلار

جک S1 کراس‌اوور بسیار کوچکی با طول تنها 3,535 میلی‌متر است که در سال 2017 راهی بازار چین شد. این خودرو اما در اصل نسخه فیس‌لیفت و کراس از هاچ‌بک کوچک جک Yueyue است که در سال 2010 معرفی شده بود. S1 که تنها 6 هزار دلار قیمت دارد، به یک پیشرانه 1.3 لیتری چهار سیلندر با 98 اسب بخار قدرت و 126 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل است.

2-ماروتی سوزوکی اسپرسو

قیمت: 5,070 دلار

شرکت ماروتی سوزوکی که زیرمجموعه هندی سوزوکی محسوب می‌شود، با عرضه خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت، سهم بزرگی از بازار خودروی هند را در اختیار دارد. این شرکت در سال 2019 کراس‌اوور جدیدی بنام اسپرسو را معرفی کرد. اسپرسو علیرغم اندازه بسیار کوچک، به لطف ظاهر جعبه‌ای شکل و فاصله زیاد از سطح زمین، نمای آفرودی و اس‌یووی مانندی دارد. این خودرو با یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر به بازار عرضه می‌شود که تنها 67 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور دارد. اسپرسو علاوه بر عرضه در هند، به کشورهایی مثل آفریقای جنوبی و مصر و مناطق جنوب شرقی آسیا و آمریکای لاتین هم صادر می‌شود.

1-رنو کوئید

قیمت: 4,450 دلار

و نهایتاً به ارزان‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا یعنی رنو کوئید رسیدیم. این خودرو که در ابتدا برای بازار هند در نظر گرفته شده بود، برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد. در سال 2017 اما رنو نسخه‌ای کاملاً اصلاح‌شده از کوئید را برای عرضه در برزیل معرفی کرد. این نسخه با تقویت ساختار و تجهیز به چهار ایربگ به‌صورت استاندارد، ایمنی بهتری نسبت به نسخه هندی دارد. کوئید در هند در ابتدا با یک پیشرانه 800 سی‌سی سه سیلندر با تنها 54 اسب بخار قدرت عرضه می‌شد اما در آگوست 2016 یک موتور قوی‌تر 1 لیتری سه سیلندر هم برای آن ارائه شد که 68 اسب بخار قدرت و 91 نیوتن متر گشتاور دارد. در سال 2019 نیز نسخه الکتریکی کوئید با نام City K-ZE در چین معرفی شد.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. تو ایران با ۴۰۰۰ دلار که میشه تقریبا ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰تومان هیچ ماشین صفری نمیشه خرید!!!!!اقتصادی ترین گزینه با این بودجه پراید مدل ۹۶ اونطرفا میشه!یعنی چه کردن باهامون که از شهروند درجه۳ هندی هم کیفیت زندگیمون کمتره

  2. داداش این حرفت دیگه خیلی بی انصافی هستش. میانگین درآمد هندی ها یک سوم ایرانی هاست. و شهروند های درجه سه که چه عرض کنم حتی متوسط هاش هم ماشین ندارن. دوچرخه و موتور بیشتر از ماشین استفاده میشه. کشوری که شهروند هایی مثل شما داره دیگه احتیاج به دستمان نداره که

  3. الان مثلاً فازت چیه؟ یه ذره انصاف هم خوب چیزیه . میانگین درآمد هندی ها یک سوم ایرانی هاست .شهروند درجه سه که چی بگم حتی درجه دو هند هم نمیتونن ماشین بخرن. تعداد دوچرخه بیشتره تا ماشین . کشوری که شهروند هایی مثل شما داره برای القای حس بدبختی محتاج بیگانه نیست

  4. الان مثلاً فازت چیه؟ یه ذره انصاف هم خوب چیزیه . میانگین درآمد هندی ها یک سوم ایرانی هاست .شهروند درجه سه که چی بگم حتی درجه دو هند هم نمیتونن ماشین بخرن. تعداد دوچرخه بیشتره تا ماشین . کشوری که شهروند هایی مثل شما داره برای القای حس بدبختی محتاج بیگانه نیست

  5. بیشتر هندی ها که سوار دوچرخه و سه چرخه و قاطر و الاغ میشن.خود تحقیری هم حدی داره

  6. با این بنزین و جاده های بی کیفیت همون لادا بدرد ما میخوره

  7. اساتید از فاز و بدبختی و خوشبتی بیایید بیرون ، پیام را بگیرید>> درحالی‌که ارزان‌ترین نسخه X22 در کشورمان نزدیک به 400 میلیون تومان قیمت دارد! چه می کنه رانت! با چی حساب کردن شده این؟

  8. به نظر من تا دوران ده80 بر نگردیم هیچ چیژ درست نمیشود همه چی از سال 94 شروع شد ما باژ مانده ده 60 وچنگ هستیم یاد ان روزگاران بخیر

  9. کشور ما باخودروسازی فاصله زیادی داره!!!!نیازی نیست همه کشورها خودروسازباشندتولیدات عام المنفعه فراوان دیگر هم وجوددارد
    ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا