مکمل بنزین
خبر

خودروهای خاص گروه PSA به زودی رونمایی می‌شوند!

گروه PSA با دو خودروی الکتریکی جدید در سال 2019 به کار خود ادامه خواهد داد. این دو خودروی الکتریکی که مبتنی بر مدل‌های کنونی موجود هستند، پژو 208 و کراس بک DS3 نام دارند.

در اوایل همین هفته جاری، مدیران کمپانی PSA، طرحهای خود را به سرمایه گزاران نشان دادند و اطلاعات به دست آمده از سایت خبری  Automotive News نشان می‌دهد که این کمپانی، نسل بعدی پژو 208 را به عنوان یک وسیله نقلیه الکتریکی با ظرفیت 185 مایل یا 300 کیلومتر، در سپتامبر 2019 معرفی خواهد کرد. قاعدتا، سایر گزینه های احتراق داخلی نیز باید برای این خودرو در دسترس باشند.

چند ماه قبل از آن نیز، DS که به عنوان یک برند معروف و لوکس در گروه PSA در نظر گرفته می‌شود، نسخه باتری کراس بک DS3 خود را که جانشین DS3 فعلی است معرفی خواهد نمود. این اولین خودرو از نسل بعدی خودروهای الکتریکی DS است که تولید آن‌ها برای چند سال آینده برنامه ریزی شده. نهایتا در سال 2020، گروه PSA  نسل سوم مدل تمام الکتریکی خود یعنی مدل تمام الکتریکی کراس اوور جمع و جور 2008 را معرفی خواهد نمود.

در عین حال کمپانی پژو به کار بر روی طیف وسیعی از وسایل نقلیه پلاگین هیبرید خود نیز ادامه خواهد داد، که شامل سه SUV پلاگین هیبرید مبتنی بر پلتفرم EMP2 خواهد بود. این سه SUV ، کراس بک  DS 7، پژو 5008 و سیتروئن ایرکراس C5 هستند.

به طور کلی گویا شرکت PSA تصمیم دارد تا سال 2023 حداقل هفت خودروی پلاگین هیبرید و چهار وسیله نقلیه کاملا الکتریکی را روانه بازار کند.

درحال حاضر نیز گروه PSA مجموعه ای از خودروهای الکتریکی شامل سیتروئن C Zero مبتنی بر بدنه میتسوبیشی iMiEV، مینی خودروی پژو iOn، سیتروئن e-Mehari و ورژن الکتریکی پژو پارتنر و کامیون‌های سبک تجاری سیتروئن برلینگو را آماده نموده است.

DS از زمانی وارد مقوله تولید وسایل نقلیه الکتریکی شد که مدیر تولید و توسعه این برند ، اریک آپود در اوایل سال جاری بیان داشت: تا سال 2025، بیش از یک سوم وسایل نقلیه DS، به صورت هیبرید یا تمام الکتریکی خواهند بود. مدل‌های عملکردی این خودروها در ورژن هیبرید ارائه می‌شوند و اولین مدل این مجموعه، کراس بک DS 7 E-Tense  خواهد بود که با توان هیبرید 300 اسب بخار و محدوده رانندگی الکتریکی 60 کیلومتر به بازار خودرو عرضه خواهد شد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا