مکمل بنزین
گوناگونخبر

غیرقانونی شدن سیستم خودران تسلا در اروپا!

سازمان حمل و نقل فدرال آلمان، (Kraftfahrt-Bundesamt که به اختصار KBA نامیده می‌شود)، اعلام کرده که تسلا را به خاطر سیستم نیمه خودران اتوپایلت آن، به خصوص به خاطر عملکرد تغییر لاین خودکار تحت بررسی قرار داده است. این موسسه در حال حاضر بررسی می‌کند که آیا استفاده از اتوپایلت در جاده‌های اروپا قانونی خواهد بود یا نه.

مقاله منبع که در مجله آلمانی Stern منتشر شده در حال حاضر اطلاعات بیشتری را ارائه نکرده، اما گفته که تحقیقات KBA ممکن است به خاطر تحقیقاتی باشد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در ایالات متحده آمریکا شروع کرده است. NHTSA در حال بررسی نسخه بتا تسلا (FSD) است، به نظر می‌رسد مشکل اصلی این باشد که نرم افزار تکمیل نشده به جای اینکه توسط رانندگان بخش آزمایش خود کمپانی امتحان شوند، توسط رانندگان آموزش ندیده‌ای که تسلا خریداری کرده‌اند آزمایش می‌شود.

ما هنوز نمی‌دانیم مشکل KBA با سیستم اتوپایلت و ویژگی تغییر لاین خودکار چیست، اما تسلا تنها کمپانی خودروسازی نیست که این ویژگی را ارائه می‌دهد، مرسدس بنز، پورشه و ولوو تنها برخی از چندین تولیدکننده‌ای هستند که امروزه خودروهایی را می‌فروشند که می‌توانند به طور خودکار مسیر خود را تغییر دهند؛ اگرچه درست مانند خودروهای تسلا، در این اتومبیل‌ها هم راننده باید با نشان دادن جهت تغییر لاین، در زمانی که خودرو سیستم کروز کنترل تطبیقی خود را فعال می‌کند، مانور را آغاز کند.

شایان ذکر است که KBA، ممکن است در آلمان مستقر باشد، اما تصمیمات آن بر قوانین تصویب شده کل اتحادیه اروپا تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل، KBA نه تنها فقط با تسلا، بلکه با مرجع ثبت خودرو هلند (RDW) که تمام تسلاها از طریق آن برای استفاده در اروپا تاییدیه گرفته‌اند تماس گرفته است. این امر ممکن است در نهایت تسلا را مجبور به تغییر برنامه‌های خود کند تا FSD را آخر همه کشور‌ها در اروپا عرضه کند. در واقع، طبق برخی از گزارش‌ها FSD احتمالا اول به جاده‌های چین خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا