مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

جدیدترین شاسی‌بلند SWM با نام تایگر و قیمت 270 میلیون راهی بازار چین شد

SWM یک شرکت موتورسیکلت‌سازی ایتالیایی بود که در سال 1971 تأسیس شد. این شرکت در طول دهه‌های 70 و 80 میلادی اقدام به تولید موتورسیکلت‌های مختلفی می‌کرد اما در سال 1984 منحل و تولیدات آن متوقف شد.

بعد از گذشت چند دهه اما مهندسی بنام «آمپلیو ماکی» که قبلاً با موتورسیکلت‌سازانی مثل آپریلیا و هوسکوارنا همکاری داشت، برنامه احیای این برند را با تأمین بودجه از یک شرکت چینی بنام «گروه شینه‌رای» اجرا کرد. این شرکت چینی از طریق جوینت ونچر با برلیانس اقدام به خریداری SWM کرد.

سپس در همان سال 2014 برنامهٔ احیای SWM با نمایش شش موتورسیکلت جدید در نمایشگاه موتورسیکلت میلان رسماً اعلام شد. بدین ترتیب، مرکز طراحی SWM در میلان ایتالیا تأسیس و تولید موتورسیکلت توسط این شرکت پس از سال‌ها وقفه دوباره از سر گرفته شد. حدود دو سال بعد یعنی در اواسط سال 2016 نیز گروه شینه‌رای برند خودرویی SWM Automotive را در پکن معرفی کرد و مدت کوتاهی بعد اولین خودروی این برند که یک کراس‌اوور هفت‌نفره بنام X7 بود راهی بازار چین شد.

در کشورمان نیز شرکت سیف خودرو پس از اینکه در سال 1398 به خاطر تحریم‌ها خط تولید محصولات شرکت چینی بیسو را متوقف کرد، سراغ SWM رفت و در بهار سال 1399 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت یعنی کراس‌اوور کامپکتی بنام G01 را روی خط تولید برد. این خودرو برای اولین بار در سال 2018 در ایتالیا رونمایی شده بود. حال اما SWM جدیدترین محصول خود را با نام تایگر روانه بازار چین کرده است.

این یک کراس‌اوور میان سایز است که در پنج تیپ مختلف با قیمتی از 59,900 یوآن معادل 8,800 دلار تا 78,900 یوآن معادل 11,600 دلار به فروش می‌رسد.

  ثبت‌نام آسان و سریع خودروهای وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت

طراحی SWM تایگر

تایگر در ظاهر از زبان طراحی جدیدی استفاده می‌کند که خشن و سرسخت به نظر می‌رسد و شباهتی به محصولات قبلی SWM ندارد. در جلوی خودرو جلوپنجره‌ای چندضلعی جلب‌توجه می‌کند که در میانه آن لوگوی بزرگ SWM جای گرفته است. چراغ‌های جلو فرم بسیار ساده‌ای دارند اما در کنار ورودی هوای بزرگ میانه سپر با روکش‌های پلاستیکی فراوان، نمای باابهتی را ایجاد کرده‌اند.

بخش عقبی تایگر فرمی کاملاً عمودی و البته بسیار ساده دارد. در اینجا چراغ‌های عمودی کوچکی دیده می‌شوند که توسط یک‌تریم مشکی پهن به هم متصل شده‌اند درحالی‌که مثل جلو، سپر عقب هم به‌طور کامل با روکش‌های پلاستیکی مقاوم پوشیده شده و نمایی خشن و آفرودی به خودرو بخشیده است. این کراس‌اوور جدید چینی 4,605 میلی‌متر طول، 1,815 میلی‌متر عرض و 1,810 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,780 میلی‌متر است.

تایگر در داخل نیز سبک جدیدی را در مقایسه با محصولات قبلی SWM در پیش گرفته است. در اینجا اندازه نمایشگر مرکزی خودرو که در بالای داشبورد قرار گرفته بزرگ نیست و برای کنترل سیستم تهویه هم از ترکیبی از دکمه‌ها و کنترلر دوار بزرگی استفاده شده تا کار با آن‌ها آسان باشد. تریم قرمزرنگ روی دریچه‌های تهویه برای ایجاد فضای اسپرت، صفحه آمپر آنالوگ با فرمی متمایز و غربیلک فرمان با دکمه‌هایی برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. تایگر به هفت صندلی در سه ردیف با ترکیب 2+2+3 مجهز است.

موتور SWM تایگر

جدیدترین کراس‌اوور SWM به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است که تنها 116 اسب بخار قدرت دارد و در هر صد کیلومتر 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. البته تایگر اولین محصولی است که روی پلت‌فرم انرژی نوی SWM ساخته شده و به همین دلیل گفته است که نسخه هیبریدی آن‌هم در سه‌ماهه پایانی امسال به بازار عرضه خواهد شد.

  رنو آماده برای عقد قرارداد با لوتوس و بازگشت به روزهای اوج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا