مکمل بنزین
گوناگونخبر

پراید وانت 151 هم به دی‌لایت مجهز شد!

به دلیل استانداردهای اجباری 85 گانه که به‌زودی اعمال می‌شود، تمام خودروهای تولید داخل باید به دی‌لایت و پوزیشن لایت (روشن شدن چراغ‌های عقب هم‌زمان با دی‌لایت‌ها) مجهز باشند. به همین دلیل می‌بینیم که ایران خودرو و سایپا به شیوه‌های مختلفی در حال مجهز کردن محصولات قدیمی خود به دی‌لایت هستند. در ابتدا، پژو پارس را دیدیم که در قسمت مه شکن‌های جلو به دی‌لایت مجهز شد و در گروه سایپا هم بعد از تجهیز وانت نیسان به این آپشن، حالا نوبت به وانت پراید 151 رسیده است!

در تصاویری که از خط تولید این خودرو به دستمان رسیده است می‌توان دی‌لایت را دید. سایپا در 151 در طرفین قسمت ورودی هوای کوچک داخل سپر جلو دی‌لایت‌های باریکی را به شکل افقی تعبیه کرده است. البته لااقل جانمایی این چراغ‌ها در وانت پراید بهتر از وانت نیسان است! علاوه بر این، در تصاویر می‌بینیم که چراغ‌های عقب خودرو هم روشن است که این نشان از تجهیز به پوزیشن لایت دارد. وجود این آپشن نیز در خودروهای داخلی اجباری شده است.

البته طبق استانداردهای 85 گانه، تمام خودروهای داخلی از آخر تیرماه امسال باید به سیستم کنترل پایداری مجهز شوند و باید دید خودروهای قدیمی در حال تولید مثل همین وانت پراید، وانت نیسان و وانت مزدا اصلاً امکان تجهیز به این آپشن را دارند یا نه و آینده تولید آن‌ها چه خواهد شد. آیا خودروسازان می‌توانند این مدل‌های قدیمی را به سیستم کنترل پایداری مجهز کنند یا با دور زدن قانون همچنان به تولید آن‌ها ادامه خواهند داد؟

البته به نظر می‌رسد عمر وانت 151 رو به پایان است زیرا مدت‌ها است که سایپا از توسعه وانت جدیدی بنام سپهر برای جایگزینی با 151 خبر داده و قرار است این خودروی جدید تا پایان سال جاری معرفی و از سال 1403 راهی بازار شود. وانت سپهر بر اساس پلت‌فرم X200 ساخته شده و درواقع نسخه وانت ساینا محسوب می‌شود. این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری M15 و ظرفیت بار بیشتر جایگزین وانت پراید خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. به نظرم کاش‌ ۱۵۱ و پارس و ۲۰۷ رو هم به‌ کنترل پایداری مجهز کنن چون واقعا لازمه. و امیدوارم توی مرحله بعدی ترمز اظطراری رو اجباری کنن. با توجه به این که توی کشور هایی مثل چین و هند حتی ایربگ داشتن هم اجباری نیست و بعضی ماشین های ارزون ندارن (حتی از برندهایی مثل سوزوکی و رنو) این که کنترل پایداری اجباری شده واقعا کار عالی بوده.

  2. با سلام از اینکه خودروسازی سایپا در حال توسعه و پیشرفت است جای خوشحالی دارد که با وانت ۱۵۱قصد سوار کردن سیستم کنترل پایداری را دارند باید به خودمان ببالیم و امیدوار شویم بدرود

  3. پراید وانت که ایمنیش مشهوده با نصب دیلایت و پوزیشن لایت،ایمنیش ۵ستاره شد و بالاتر از لندکروز ۲۰۲۴قرارگرفت!!!!

  4. پراید وانت که ایمنیش مشهوده با نصب دیلایت و پوزیشن لایت و دراینده کنترل پایداری،ایمنیش ۵ستاره شد و بالاتر از لندکروز ۲۰۲۴قرارگرفت!!!!
    باید تولید ماشینها با پلتفرم قدیمی رو قطع کنند بندازن اشغال بعد خودروهای روز دنیا رو تولید کنید(مثال دنا همون پلتفرم ۴۰۵رودارع یا کوییک بروز،پلتفرم تقویت شده(بهتره بگین نشده)پراید رو داره یا نیسان پادرا پلاس،همون پلتفرم ۶۰ساله نیسان وانت رو داره یا کارا که ۳۰ساله داره تولید میشه و فقط چراغای راهنماش از سپر به کاسه چراغ انتقال یافته)☹️

  5. این دی لایت مگه چیه که حدود ۱۵ ملیون رفته رو قیمت دوتا چراغ ه یا امکانات دیگری هم داره

  6. بدسلیقگی تا این حد ندیده بودم …
    خب به جای این ، میتونستن از سپر پراید صبا استفاده کنن و به جای راهنما های سپر دیلایت نصب کنن …هم تمیز تر بود و هم فابریک دیده میشد
    این کارشون نشون میده واقعا خیلی احمق هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا